موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

حضور بانوان داوطلب در جشن میلاد کوثر به مناسبت روز زن

چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۵۷ ق.ظ


جمعی از بانوان داوطلب جمعیت هلال احمر استان قم در جشن میلاد کوثر که با همت امور زنان استانداری و به مناسبت میلاد دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) برگزار شده بود شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، جمعی از بانوان داوطلب جمعیت هلال احمر استان قم در جشن میلاد کوثر که با همت امور زنان استانداری و به مناسبت میلاد دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) برگزار شده بود شرکت کردند.
در این جشن که به همت امور زنان استانداری و با دعوت از بانوان اداره جات و سازمان های مختلف استان قم برگزار شده بود یکی از اساتید برجسته ی حوزه و دانشگاه و عضو هیأت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان به عنوان سخنران جلسه ویژگی های برجسته ی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را برشمرد و گفت:  بانوی دوسرا حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) موجودی است که خلقت نوری او قبل از خلقت همه ی موجودات محقق شده است و در زیارت جامعه ی کبیره، روایات و کتب فلاسفه ای همچون ملاصدرا به این خلقت نوری قبل از خلقت بدنی اشاره شده است.
دکتر فریبا علاسوند افزود: اگر قرار بود سلسله ی نبوت ادامه پیدا کند و بعد از پیغمبر اکرم (ص) پیغمبری بیاید حضرت فاطمه (سلام الله علیها) موضع رسالت می بود  و مقام و شخصیت معنوی او به گونه ای است که قابلیت این را داشت که پیغمبری از پیغمبران اولوالعزم بشود.
وی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) حوراست اما إنسیه است و مقام و منزلت این بانوی بزرگوار آن قدر بزرگ و باعظمت است که از حساسیت ویژه ای برخوردار است تا جایی که؛ تاکنون مراجع عظام، اجازه ی ساخت فیلم زندگی این شخصیت برجسته و شاخص را نداده اند چرا که در جریان تاریخ، نگاه پست انگاری به زن وجود داشته است و این مسأله احتیاط می شود که نکند این نگاه، به شخصیت آسمانی و ذات مقدس این بانوی برجسته نیز سریان پیدا کند لذا علما در این خصوص سختگیرانه تر برخورد کرده اند.
عضو هیأت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، ویژگی های اساسی و ممتاز حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را برشمرد و تصریح کرد: «سوژگی» و «اسوگی» دو ویژگی ممتاز این بانوی آسمانی است و او یک شخصیت حورایی است که در مقام إنسی خود و در وجود عنصری و مادی خویش در نقش های چند گانه ی زنانگی حاضر شده است.
دکتر فریبا علاسوند با اشاره به این که؛ مهمترین ویژگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) جامعیت نقش هاست، گفت:  حضرت صدیقه طاهره، آن جایی که برای پدر دختر است به گونه ای دختری می کند که می شود أم ابیها. و تمام آن چه که در ظرفیت مهرورزی و خدمت به پدر است در طبق إخلاص می گذارد. آن جایی که در مقام مادر نقش آفرینی می کند گویی در زندگی خود هیچ دغدغه ای ندارد إلا مادری کردن!  و در مقام مادری لقب «هانیه» گرفته است. و در فصل همسری خویش نیز گویا عاشق مسلک، دلداده و شیدایی است که همیشه در حال تغزل برای همسر خویش بوده است و انگار اصلا دغدغه ی دیگری در زندگی ایشان وجود ندارد!
وی ادامه داد:  همین بانو از عمق مسأله های اجتماعی جامعه ی خودش مطلع است و آن جایی که ضرورت الزام می کند تمام توان و رمق خودش را برای خدمت به جریان ولایت می گذارد. با مردم حشر و نشر داشت و خانه ی او خانه ی امید اهل مدینه بود. خودش یک تنه یک  NGOبزرگ مددکاری اجتماعی است. کسی است که به مسأله های اساسی و انقلابی توجه دارد. و سرآمد تمام این نقش ها  توجه به حوزه ی فردی و شخصی خودش است و در این راستا فصلی عارفانه در زندگی دارد به گونه ای که به نظر می رسد آن همه عبادت و استعاذه و دعا و رابطه ی خالص با خدا در چه بخشی از زمان و زندگی این بانوی جوان جا داشته است؟!
عضو هیأت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان اظهار داشت: در طول تاریخ زن در ایجاد خیر و شر به اندازه ی خود مؤثر بوده است و قرآن کریم نیز 1400 سال پیش زن را به عنوان موجودی سوژه و تأثیرگذار معرفی کرده است و هرکجا که یک مرد فوق العاده را چه در جانب خیر و چه در جانب شر مطرح کرده است خداوند زن مؤثر حوزه ی زندگی او را نیز مطرح کرده است.
دکتر فریبا علاسوند خاطرنشان کرد: قرآن کریم مسأله ی دختران را مسأله ی جامعه ی بشری و حقوق بشری معرفی کرده است و فرموده است:  وَإِذَا الْمَوْءُودَةُ سُئِلَتْ, بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ؟
این استاد برجسته ی حوزه و دانشگاه تأکید کرد: زن یک موجود منزوی و هنجارشکن نیست و موجودی است که می تواند در تمام نقش ها حاضر شود و تفکیک بین نقش ها در تمام ابعاد زندگی از ویژگی های ممتاز اوست و  ما نیز اگر بتوانیم این تعدیل و جامعیت نقش ها را در زندگی بکار ببریم آن وقت است که می توانیم بگوییم از زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) الگو گرفته ایم.
در ادامه، استاندار استان قم، با تشکر از حضور پرشور بانوان در انتخابات اخیر و با اشاره به شعار«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در  سال 1395 ، زمینه ی تحقق این شعار را  همدلی و همزبانی ملت و دولت دانست و نقش بانوان در این عرصه را ویژه برشمرد.
مهندس صادقی نقش بانون در کانون خانوادگی را  نقشی بی بدیل خواند و گفت:  اگر بخواهیم روح اقتصاد مقاومتی را در یک کلمه بیان کنیم آن چیزی نیست جز این که بهره وری جامعه را بالا ببریم و مدیریت و نقش آفرینی بانوان در بهینه مصرف کردن و مدیریت مصارف شخصی، اجتماعی و خانوادگی در این راستا بسیار حائز اهمیت است.
گفتنی است؛ در این جشن، مداح اهل بیت (علیهم السلام) به مولودی خوانی پرداخت و در پایان نیز از بانوان فرهیخته و برجسته ی فرهنگی و علمی استان قم با حضور مهندس صادقی و معاونین ایشان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۸
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی