موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

۸ مطلب در اسفند ۱۳۹۳ ثبت شده است

داوطلبان درجشنواره(توبودی و خورشیدنبود) که از طرف دفتراموربانوان و خانواده استانداری,ارشادوشهرداری به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) برگزارشد شرکت نمودند . در این جشنواره به اثار برتر ادبی(شعر , داستان , داستانک ) که در وصف و گرامی داشت بزرگ بانوی کربلا نوشته شده بودلوح تقدیر وجوایزی اهدا گردید .در پایان جشنواره به  دو تن از داوطلبان که نامشان زینب بود به قید قرعه هدایای ارزنده ای تعلق گرفت این برنامه باحضور معاون داوطلبان جناب اقای علیمردانی و جمعی از مسولین عالی رتبه استانی که از (بهزیستی , کمیته امداد امام خمینی , شهرداری , استانداری و صداوسیما) بودند برگزارگردید روح زینبی این جشنواره باحضور  بانوی مجتهده شهر مقدس قم سرکار خانم صفاتی وبیانات پر خیر و برکت ایشان صد چندان شد . این جشنواره پر خیر وبرکت وادبی در تالار شهرداری برپا گردید. لازم به ذکر است مشاور فرهنگی این  جشنواره سر کار خانم محرابی مشاور فرهنگی دفتر امور بانوان وخانواده استانداری بوده اند...حضور مشاور امور زنان هلال احمر  (خانم شریف رازی) و مشاور فرهنگی دفتر امور بانوان وخانواده استانداری(خانم محرابی) در دیدار با معاون رییس جمهور (خانم شهیندخت ملاوردی) , در این دیدار خانم شریف رازی در رابطه با فعالیتها وپیشرفت بانوان در معاونتهای مختلف هلال احمر صحبت نمودند , خانم محرابی به نمایندگی  از جمعیت هلال احمر استان قم لباس پر افتخار هلال احمر را به ایشان اهدا نمود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ اسفند ۹۳ ، ۲۲:۴۷
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

دیدار مدیر عامل و اعضای مجمع خیرین هلال احمراستان قم با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی
مدیر عامل و اعضای مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم با نماینده آیت الله سیستانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکتر گل‌فشان، حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری و جمعی از اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
حجت السلام والمسلمین علامه مهری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم در این دیدار با اشاره به اینکه هلال احمر در زمینه خدمت‌رسانی به ایتام و مستمندان در طول سال برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی در این حوزه صورت گرفته و تا کنون بالغ بر 700 پرونده در این خصوص  تشکیل شده و خیرین در جهات مختلف نسبت به خدمات دهی به افراد نیازمند اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: با عنایت به افزایش متقاضیان، ادامه روند اعطای این خدمات نیازمند انسجام بخشی و برنامه‌ریزی خاص داشت و لذا بر آن شدیم با تدوین اساسنامه‌ مجمع خیرین را ایجاد نماییم تا با کمک‌ خیرین و نیروهایی که در این مسیر فعالیت می‌کنند بتوانیم بیش از پیش ارائه خدمت نماییم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: تاسیس مجمع خیرین در کشور نمونه است و برای نخستین بار در استان قم صورت گرفته است که امیدواریم منشاء خیرات و برکات برای استان باشد.
دکتر گل‌فشان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز در این دیدار با بیان اینکه معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کار در زمینه حمایت از نیازمندان را در دستور کار خود قرار داده ، اظهار کرد: داوطلبین خیر در این معاونت به امور افرادی که جهت نیازهای مختلف به ما مراجعه می‌کنند رسیدگی کرده و در طول سال خدمات مختلفی را به آنان ارائه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه هزار پرونده بیمار صعب العلاج در هلال احمر تشکیل شده است، گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران نیازمند و هزینه‌های سرسام آور درمانی‌ آنها، کمک‌های مختلفی از طرف هلال احمر و از طرف خیرین در این حوزه ارائه شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اهداء پنج هزار و 700 سبد کالا به نیازمندان در ماه رمضان بیان کرد: در این طرح بالغ بر 500 میلیون تومان توسط خیرین و جمعیت هلال احمر جمع آوری شد که این سبدها هر کدام به ارزش 800 هزار ریال با حفظ کرامت انسانی خانواده‌ها و توسط خود خیرین اهدا شد.
گل‌فشان افزود: به جهت افزوده شدن بر تعداد نیازمندان و افزایش مشکلات آنها به این نتیجه رسیدیم که شاید پاسخگوی نیاز آنان نباشیم و از این رو از سال گذشته به دنبال تشکیل مجمع خیرین افتادیم و اساسنامه‌ای تهیه کرده و بر اساس آن انتخابات برگزار کردیم.
وی گفت: با برگزاری انتخابات و مشخص شدن اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کار به شکل جدی آغاز شد و امیدواریم این مجمع بتواند با توجه به توانمندی خیرین خدمات بزرگتری را به نیازمندان اعطا کند و در این مسیر رهنمودها و فرمایشات علما و مراجع تقلید برای ما راهگشا و راهنما خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نیز در این دیدار با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) اظهار کرد: ایشان می فرمایند شما به جایگاهی رسیده‌اید که خداوند بر سر شما منت می گذارد، چرا که در جایگاهی هستید که مردم به شما نیاز دارند.
وی ادامه داد: این جایگاه نصیب هر کس نمی شود و باید خدا را شاکر باشید که می‌توانید به مستضعفین و محتاجان خدمت کنید.
نماینده آیت الله سیستانی با تاکید بر اینکه دین اسلام بر کار گروهی تاکید دارد،گفت: خدا به کار کسانی که به صورت جمعی برای رضای او و کمک به خلق او قدم بر می‌دارند برکت می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با تاکید بر اینکه مدیریت در کار گروهی محور اصلی و سرنوشت ساز است، بیان کرد: فکر ما نسبت به غربی‌ها خلاق تر است و اگر این ظرفیت به درستی مدیریت شود می‌توانیم در کارمان موفق باشیم.
وی خلوص نیت درکارها را بسیار مهم برشمرد و ابراز کرد: وقتی در انجام کاری اخلاص و قصد قربت باشد و فرد کارش را با خدا شریک شود به همان مقدار که  کارش با خدا شریک شده به همان میزان به موفقیت دست پیدا خواهد کرد.
نماینده آیت الله سیستانی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمرف خاطرنشان کرد: وقتی با قصد قربت حرکت کنید با موفقیت همراه می شوید و ثواب هم نصیبتان می شود و برای قدمهایی که اینگونه بر می‌دارید در همین دنیا پاداش می‌گیرد.



















۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۵۲
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

در این جلسه خانم حجازی عضو شورای شهر استان قم به سخنرانی پرداختند که در این سخنرانی که به مناسبت گرامی داشت دهه مبارکه فجر بود ایشان از نقش امام خمینی در خود باوری مردم قبل وبعد از انقلاب سخن گفتند وشاه ورژیم او راکه دست نشانده آمریکای جنایت کار بود را با حکومت اسلامی امام خمینی توسط مردم مقایسه نمودند وبی لیاقتی شاه رادر حکمرانی برکشور نشان دادند ایشان در ر ابطه با8سال دفاع مقدس وجنگ ایران با 36 کشور بز رگ وبه نام دنیا وبیمه شدند ملت ما توسط این جتگ در دنیا صحبت نمودند وخاطر نشان کردند که با درایت وتبیر مقام معظم رهبر ی   ودر سایه پرتو حق وهمبستگی مردم بارهبرشان راه امام ادامه خواهد یافتایشان به 2روش جدید دشمن اشره کردن 1جنگ اسلام با اسلام واستفاده کردن آنها ازواژهای جهاد وخلیفه مسلمین وخراب کردن چهره اسلام از این طریق 2تهاجم فرهنگی از طریق ماهواره ها...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۴۴
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

در این برنامه که توسط  داوطلبان از پایگاههای هلال احمر صورت پزیرفت   آموزش چادر زنی همراه با آموزش حمل مسدوم و مسابقه طناب کشی  برنامه ریزی شده بود .داوطلبان بعد از آموزش ها در رابطه با آنچه آموخته بودند مسابقه ی امدادی بر گزار نمودند ودر قالب چند تیم به رقابت پرداختند در این راستا به نفرات برتر هدایایی  امدادی اهدائ گردید .در مسابقه طناب کشی نیز چند گروه به مسابقه با یکدیگر پرداختند که  بعد از رقابت   به گروه برتر جوایزی اهدائ شد




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۴۰
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

دراین جلسه که تعداد ی از داوطلبان گروه هدایت حضور داشتند ابتدا زیارت عاشورا برگزارگردید وسپس حاج آقا حق بین به عنوان رئیس گروه هدایت درخصوص مسوولیت ها ووظایف این گروه صحبت کردند  وپس ار سخنرانی ایشان ونظرات وپیش نهادات داوطلبان شرکت کننده درجلسه  جناب آقای علیمردانی معاون محترم داوطلبان به اهم وظایف وفعالیتهای گروه هدایت  واینطور عنوان کردند که: داوطلبانی که دراین گروه فعالیت می کنند افرادی هستد که هلال احمر رادر جهت توان مندیهای علمی وتدوین سیاستها واستراتژی وبرنامه ها کمک می کنند0وهمچنین در خصوص نیروی انسانی متخصص درجهت ارائه آموزشهای امدادی وترویج اهداف واطلاع رسانی ازفعالیتها درجهت افزایش توانمندیهای آنان ازطریق جذب بیشتر اعضاوهمکاری ومشارکت دراجراودستور کارهای انجام شده ارسوی رئیس خانه داوطلب وتشکیل جلسات حداقل درماه یک روز وبررسی دستور کارهای گروه واتخاذ تصممیم وبهره مندی ازتوانمندیها وخدمات اعضا ونیازهای فکری وکارشناسی مورد نیاز جمعیت رامطرح کردند وسپس به معرفی اجمالی وظایف سایر گروه هاومعاونت داوطلبان وطرح ها وپروژهای آن پرداختندودرپایان توضحاتی درمورد اداره خدمات حمایت ومددکاری واحد جهزیه وتجهیزات پزشکی امانی طرح ارمغان مهر طرح فرشتگان رحمت طرح اطعام همای رحمت  عنوان کردند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۳۱
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

معاونت داوطلبان از مشارکت این معاونت با انجمن حمایت از زندانیان
در خصوص تنظیم پرونده های مددجویان انجمن جهت اهداء سبد خبر داد:

 مشارکت داوطلبان جمعیت هلال احمر در تنظیم پرونده های مددجویان انجمن زندانیان
 با نزدیک شدن سال نو و در راستای اجرای طرح فرشتگان رحمت (اهداء سبد غذا و پوشاک به مددجویان) و نیاز به ثبت اطلاعات مددجویان، به درخواست همکاری انجمن زندانیان از معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر جهت مشارکت در تنظیم پرونده های مددجویان انجمن حمایت از زندانیان، 10 نفر از خواهران داوطلب جهت اجابت درخواست همکاری به انجمن اعزام گردیدند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۲۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم







۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۳۳
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم


به گزارش معاونت امور داوطلبان استان قم در روز۲۲بهمن در ۵ نقطه از مسیر راهپیمایی صندوق جمع آوری کمک های مردمی برای ساخت مراکز درمانی در عتبات عالیات توسط داوطلبان برقرار بود

علی مردانی گفت: در همین روز در میدان آستانه مقابل حرم مطهرنیز چادر فراخوان عضویت داوطلبان برپا شد







۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۲۹
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم