موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

با حضور پرسنل و اعضای فعال هلال احمر قم؛ همایش «انسان مهربان، دنیای آرام» برگزار شد

همزمان با دومین روز از هفته هلال احمر، خانواده جمعیت هلال احمر استان قم به نمایندگی از جمعیت‌های سراسر کشور در همایش انسان مهربان، دنیای آرام با حضور ریاست جمهوری حاضر شدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم،290 نفر از پرسنل و اعضای جمعیت هلال احمر استان قم با حضور منظم و مثال زدنی خود با پوشش متحدالشکل در همایش «انسان مهربان، دنیای آرام» که در 19 اردیبهشت ماه 1394 با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در سالن همایش های جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، با توجه به هماهنگی های انجام شده شب پیش از مراسم اعضای جوان و امدادگر و داوطلبان جمعیت هلال احمر قم در محل سازمان امداد نجات استان تهران مستقر شدند تا صبح روز همایش خود را به محل برگزاری مراسم برسانند.

اعضای جمعیت هلال احمر قم با پوشش شال های سه رنگ که هر رنگ نماد حضور اعضای فعال معاونت های امداد و نجات و جوانان و داوطلبان بود و کاورهای مصوب سازمان به این مراسم جلوه ای دیگر بخشیدند.

شایان ذکر است این اتحاد و نظم در پوشش که مختص استان قم بود، مورد توجه خبرنگاران و عکاسان حاضر در مراسم قرار گرفت .

داوطلبی و غیردولتی بودن ویژگی هلال احمر

رئیس جمهور در همایش انسان مهربان، دنیای آرام در جمع خانواده هلال احمر، گفت: سازمان جوانان هلال احمر در کشور سازمان بسیار مهمی است و در صورتی که نیاز به کمک داشته باشید، آماده ایم تا این سازمان توسعه پیدا کند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در اسلام و منطق انبیاء کمک به انسان ها ، حیوانات و نباتات جایگاه بالایی دارد ، گفت: اولین توسعه ای که پیامبر اکرم (ص) به لشگریان و سپاهش می کند این است که وقتی وارد شهری شدید ، درخت ها را قطع نکنید و اولین توصیه توجه به محیط زیست است.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این همایش تاکید کرد :ما نسبت به زمین هم مسوول هستیم. نباید زمین را آلوده کنیم. وظیفه ما زنده کردن و احیای زمین است. این بخش از مسوولیت با رسالت شما در هلال احمر بسیار نزدیک و گاهی عینا منطبق است.

رییس دولت تدبیر و امید ، داوطلبانه بودن را یکی از ویژگی های جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: از ویژگی های دیگر این جمعیت؛ استقلال ، غیر دولتی بودن و خیرخواهی است.

روحانی در ادامه افزود: هر کجا پرچم هلال احمر برافراشته شده است ، انسان احساس آرامش می کند و چقدر لذت بخش است آن زمانی که یکی را نجات می دهید که در آن صورت گویی انسانیت را نجات داده اید.

روحانی همچنین اعلام کرد: دولت به گسترش سازمان جوانان کمک خواهد کرد و با برنامه ریزی ها ی انجام شده ان شاء الله در سال آینده این سازمان آمار خوشحال کننده تری به ملت ایران می دهد، این برای جامعه بسیار ارزشمند است.

گفتنی است در پایان این همایش خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر استان قم برای زیارت در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شهر ری حضور یافتند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۷
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

معاونت داوطلبان قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی