موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...



معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:
تشریح آموزه های تربیتی از منظر امام حسین ع در هم اندیشی خواهران داوطلب قم
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از تشریح آموزه های تربیتی از منظر امام حسین ع در هم اندیشی خواهران داوطلب قم خبر داد
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از تشریح آموزه های تربیتی از منظر امام حسین ع در هم اندیشی خواهران داوطلب قم خبر داد
در این جلسه که به همت معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شده بود، حجت الإسلام والمسلمین شفقت پور، با اشاره به آیه «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی رَسولِ اللهِ اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» گفت: الگوگیری از اهل بیت (علیهم السلام) در مسائل خانوادگی، تربیت اسلامی، رفتار و منش اسلامی مهمترین اصل جهت تربیت اسلامی فرزندان است.
وی تربیت اسلامی فرزندان را از مهمترین و اصلی ترین وظایف بانوان برشمرد و عنوان کرد: تربیت اسلامی فزرندان جز با الگوگیری صحیح از ائمه ی اطهار (علیهم السلام) محقق نخواهد شد.
نماینده حوزه دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم، با تأکید بر سفارش امام حسین (علیه السلام) در خصوص حق النّاس در لحظات آخر شب عاشورا و اهمیت این موضوع افزود: حداقل حق النّاس فرزندان بر والدین حق تربیت اسلامی آنان است و مادران می بایست در این زمینه اهتمام ورزند.
 حجت الأسلام والمسلمین شفقت پور، شکاف فرهنگی-تربیتی بین نسل امروز و دیروز را  از آسیب های اجتماعی و فرهنگی برشمرد و ادامه داد: شکاف فرهنگی-تربیتی بین نسل امروز و دیروز از جمله؛ محجبه بودن مادران و عدم حجاب دختران آنان، مقید بودن پدر و مادر و عدم تقید فرزندان در برخی از مسائل از جمله آسیب های اجتماعی و فرهنگی است که در اثر الگوگیری از الگوهای نامناسب غربی و توجه به مادیگری رخ داده است لذا در عصر بازسازی ایمانی و فرهنگی، توجه ویژه به ابعاد الگویی ائمه اطهار به ویژه امام حسین (علیهم السلام) ضروری است.
وی صله ی رحم، رعایت حقوق همسایه و احترام به والدین را از مؤلفه های تربیت اسلامی برشمرد و تأکید کرد: در مسائل تربیتی و مزین شدن به اخلاق، رفتار و منش اسلامی، والدین به ویژه مادران بهترین و مؤثرترین الگو برای فرزندان می باشند لذا مادران می بایست با توجه به نمونه‌های عینی حضور حسینی در زندگی روزمره از فرهنگ عاشورایی، سیره حسینی  و ویژگی های شخصیتی امام حسین (علیه السلام) از جمله؛ خداباوری و ایمان، آزادگی و عزت و شجاعت و حماسه الگوبرداری کنند و زمینه های لازم برای حیات طیبه دینی فرزندان را فراهم سازند.
نماینده حوزه دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم، امام حسین(علیه السلام) را از اسوه‏های کامل و الگوهای همه جانبه برای زندگی فردی و اجتماعی و روش‏های اخلاقی، عبادی و سیاسی دانست و تصریح کرد:  امام حسین (علیه السلام) ، تنها در کربلا و در زمینه ی حماسه و جهاد  و شهادت الگوی ما نیست بلکه در عرصه‏های معنوی، اخلاقی، معاشرت، ادب و بزرگواری، تهجد و شب زنده داری، سخاوت و جوانمردی، انس با قرآن کریم و تکریم انسان در یک کلمه، در «سبک زندگی اسلامی» برای ما الگو و معیار است.
گفتنی است: در این جلسه، مداح اهل بیت (علیهم السلام) با قرائت زیارت عاشورا، در رثای امام حسین (علیه السلام) به مرثیه سرایی پرداخت و در پایان جلسه در خصوص طرح پایش سلامت داوطلبان و انتخابات پروزه جهیزیه اطلاع رسانی و قلک هایی جهت جمع آوری کمک های مردمی در بین داوطلبان توزیع شد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۵
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی