موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:
عزاداری داوطلبان قم در  هیأت حسینی با عنوان"داوطلبان عاشورایی"
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از عزاداری داوطلبان جمعیت این استان در  هیأت حسینی با عنوان"داوطلبان عاشورایی" خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر این استان از عزاداری داوطلبان در  هیأت حسینی با عنوان"داوطلبان عاشورایی" خبر داد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم ، ضمن برشمردن ویژه برنامه های اجرا شده در ایام دهه اول محرم؛ گرامیداشت اهداف با ارزش قیام عاشورا، انتقال مفاهیم و پیام های ناب عاشورایی به داوطلبان و ترویج فرهنگ ایثار و گذشت با تأسی از واقعه ی عاشورا  را از جمله اهداف برگزاری این ویژه برنامه ها برشمرد.
 امیرحسین علیمردانی، ویژه برنامه های برگزار شده توسط داوطلبان در این ایام را این گونه تشریح کرد:

عزاداری داوطلبان برادر در  هیأت حسینی با عنوان"داوطلبان عاشورایی"

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: در ایامی که مزین به نام امام حسین (علیه السلام) و خاندان حسینی بود داوطلبان عاشورایی استان قم، در حالی که ملبس به لباس ها سیاه بودند با برگزاری و برپایی ویژه برنامه های متعدد، این ایام را گرامی داشتند و  به مولا و مقتدای خویش حضرت حسین ابن علی(ع) ادب کرده و در رثای غم و اندوه و مصیبت جانکاه آن حضرت نوحه سردادند و اشک ماتم ریختند.
امیرحسین علیمردانی افزود: تعداد زیادی از داوطلبان برادر با تشکیل هیأت و دسته ی عزاداری حسینی با عنوان "داوطلبان عاشورایی" به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت کردند و به عزاداری و نوحه خوانی پرداختند.
وی تصریح کرد: در صبح روز هشتم محرم پس از مراسم مرثیه سرایی و زیارت عاشورا، دسته ی عزاداران و داوطلبان عاشورایی برادر با هماهنگی فرمانداری و نیروی انتظامی، از جمعیت هلال احمر این استان به سمت حرم مطهر حرکت و پس از عرض تسلیت به ساحت مقدس کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) جهت حضور بر سر سفره ی حسینی به جمعیت هلال احمر بازگشتند.





حضور داوطلبان خواهر در ویژه برنامه هیأت حضرت علی اکبر(علیه السلام)

به گفته ی معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، امسال نیز همچون سنوات گذشته داوطلبان خواهر با حضور در ویژه برنامه ای که با مشارکت حوزه های مختلف جمعیت هلال احمر استان برگزار شده بود پس از مراسم ختم قرآن و سخنرانی نماینده حوزه دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان در خصوص فلسفه ی قیام عاشورایی امام حسین (علیه السلام)، زیارت عاشورا را قرائت نموده و با مرثیه سرایی مداح اهل بیت (علیهم السلام) به عزاداری پرداختند و پس از آن نماز را به جماعت اقامه نمودند و در پایان بر سر سفره حسینی میزبان حضرتش بودند.


حضور داوطلبان عاشورایی در تجمع رهروان زینبی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، داوطلبان عاشورایی خواهر در ویژه برنامه ای که به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه و به دعوت امور زنان استانداری برگزار شده بود شرکت کردند.
در این ویژه برنامه، سخنران برنامه به تبیین قیام عاشورایی امام حسین(علیه السلام) و نقش حضرت زینب (سلام ا... علیها) در واقعه ی عاشورا و زنده نگه داشتن پیام عاشورا پس از این واقعه پرداخت. سپس مداح اهل بیت (علیهم السلام) به مداحی و نوحه سرایی پرداخت.
گفتنی است؛ در پایان این ویژه برنامه، بیانیه ای با مضمون حضور بانوان در صحنه های فرهنگی-اجتماعی و نقش زینبی آنان در انتقال معارف و ارزش های اسلامی به نسل آینده قرائت شد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۷
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی