موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...


در گفت‌وگو با داوطلب فعال جمعیت هلال احمر استان قم عنوان شد

خدمت در طرح ها و پروژه های خیرخواهانه امورداوطلبان توفیق بزرگ الهی است

داوطلب فعال جمعیت هلال احمر استان قم گفت: خدمت در طرح ها و پروژه های خیرخواهانه و عام المنفعه امورداوطلبان توفیق بزرگی است که نصیب هرکس نمی شود پس قدر حضور خود در این مجموعه ی بابرکت را بدانیم و با تمام توان در راه رضای خدا به بندگان نیازمند خدمت کنیم.

زهره نژادرمضانی یکی از داوطلبان فعال و توانمند امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم است که سالها در فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه این سازمان فعالیت مستمر، گسترده و حضور مؤثر دارد. گفتگویی با وی در خصوص فعالیت‌های داوطلبانه در هلال احمر انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.
• نحوه آشنایی با امورداوطلبان جمعیت هلال احمر را توضیح دهید؟
در سال 1381 برای گذارندن دوره کمک های اولیه وارد جمعیت هلال احمر شدم، اوایل چون نسبت به یادگیری کمک های اولیه احساس نیازمی کردم فقط در فعالیت های امدادی شرکت داشتم ولی به تدریج هنگامی که متوجه شدم جمعیت هلال احمر سازمانی به نام داوطلبان هم دارد که یاری رسان مستمندان و نیازمندان و سازمانی عام المنفعه است، علاوه بر فعالیت های امدادی و حضور در زمان حوادث، تصمیم گرفتم در این حوزه نیز فعالیت نمایم.
• در طول عضویت در هلال احمر چه فعالیت‌هایی داشته‌اید؟
از سال 1381 وارد جمعیت هلال احمر شدم و بعد از گذراندن دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه در جمعیت هلال احمر، به عنوان سر تیم محلّی با جمعی از داوطلبان معاونت داوطلبان آشنا شدم و در طول این چندسال خدمت، به عنوان مسئول پروژه تجهیزات پزشکی امانی به مدت 3 سال، عضو هیأت مدیره پروژه جهیزیه، سرشاخه پروژه جهیزیه و در تمامی طرح ها و پروژه های امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم شرکت داشته ام و همچنین توفیق داشتم در سیل پاکستان و زلزله ی بم در پشت صحنه، یاری رسان حادثه دیدگان باشم. هم اکنون چهارده سال است که در این مجموعه به صورت داوطلبانه خدمت می کنم و از این بابت از صمیم دل خوشحالم و به این خدمت افتخار می کنم
• انگیزه ادامه ی فعالیت شما در حوزه معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر قم و انجام کارهای عام المنفعه و خیرخواهانه چیست !؟
در این خصوص می توانم بگویم؛ کاری که برای رضای خدا باشد هر روز بیشتر از دیروز به ما انرژی می دهد و ما را مشتاق به انجام کارهای خیرخواهانه و عام المنفعه می کند.
• به نظر شما داوطلب واقعی چه کسی است؟
داوطلب واقعی یعنی کسی که؛ بدون هیچ چشم داشتی و با عشق و با نیت خالص و برای رضای خدا، با انگیزه ای الهی به مردم خدمت کند.
• در کدام یک از طرح ها و پروژه های داوطلبانه حضور داشته اید ؟
تا کنون در اکثر طرح ها و پروژه های برگزار شده توسط معاونت امورداوطلبان جمعیت استان قم شرکت داشته ام. از جمله؛ طرح همای رحمت، طرح فرشتگان رحمت، طرح نیابت، طرح ارمغان مهر، طرح کاروان سلامت، پروژه بیقراران، پروژه قربانی، پروژه جهیزیه، پروژه تجهیزات پزشکی و غیره.
• به عنوان یک داوطلب فعال چه انتقاد یا پیشنهادی برای بهبود فعالیت های خیرخواهانه و خدمات داوطلبانه دارید ؟
پیشنهاد من این است که؛ خیرین بیشتری را با جمعیت هلال احمر و فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه آشنا کنیم و هیچ وقت کاری را جز برای رضای خدا انجام ندهیم.

• اگر سخنی با سایر داوطلبان جدید الورود دارید بیان نمایید !؟

سخنم با داوطلبانی که تازه به این مجموعه وارد شده اند این است که؛ خدمت در طرح ها و پروژه های خیرخواهانه و عام المنفعه امورداوطلبان توفیق بزرگی است که نصیب هرکس نمی شود پس قدر حضور خود در این مجموعه ی بابرکت را بدانند و با تمام توان در راه رضای خدا به بندگان نیازمند خدمت کنند چرا که هم مایه ی خیر در دنیاست و هم باقیات صالحاتی برای آخرت.
• در پایان یکی از خاطرات خود را در مدت ارائه ی خدمت در حوزه ی داوطلبان بیان کنید.
تمام لحظات زندگی من در امورداوطلبان جمعیت هلال احمر خاطره است. حل مشکلات مددجویان، اعطای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و کمک در زمینه های مختلف به نیازمندان و کسب رضایت آنان شیرین ترین خاطرات برای من در این سالهاست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۷
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی