موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر بستری برای ارائه خدمات داوطلبانه است و امروز بیش از دو میلیون نفر داوطلب را به خود متصل دارد و خدمات مهمی را ارائه می دهند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکتر سید محسن ضیایی در آیین تجلیل از داوطلبان و خیرین برتر جمعیت هلال احمر استان قم که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در سالن همایش های شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در روز جهانی داوطلبان از نهادهای خدمات داوطلبانه تقدیر می شود، اظهار کرد: امروز دولت ها خدمات داوطلبانه را قدر می دانند و این خدمات آثار فردی و اجتماعی به همراه دارد.
وی ادامه داد: امام سجاد (ع) در طلب سلامت از خدای متعال سلامت معنوی را نیز طلب می کنند و این موضوع امروز در مجامع دنیا مطرح است و کنفرانسهای متعددی در خصوص آن برگزار می شود. چرا که سلامت معنوی مکمل سلامت جسمی بشر است و کسانی که کار داوطلبانه می کنند از سلامت معنوی بالاتری برخوردار هستند.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه امروز شاهدیم حتی کسانی که اعتقادی به آخرت ندارند برای رضایت نفس خود کار داوطلبانه انجام می دهند و اثرش را می بینند، بیان کرد: خدمات داوطلبانه در جامعه ایجاد اثر سرمایه اجتماعی کرده و محبت را بین افراد زیاد می کند. همچنین از هم گسستگی که آسیب امروز جوامع است را از بین می برد و جامعه یک آرمان مشترک پیدا می کند.
دکتر ضیایی با اشاره به اینکه فرهنگ داوطلبانه به خوبی در جامعه منتقل می شود بیان کرد: نوع خدمت داوطلبانه با خدمت موظف متفاوت است. خدمت داوطلبانه معمولا بدون نقص و با مهربانی انجام می شود و افراد بخشی از وقت، قلم و تخصص خود را در اختیار جامعه قرار می دهد.
وی با اشاره به اینکه خدمت داوطلبانه باعث نرم شدن جامعه می شود و ترویج آن در بعد فردی و اجتماعی مهم است گفت: جمعیت هلال احمر جمعیتی عام المنفعه و مردمی است و بزرگترین شبکه داوطلبان جهان با جمعیتی بالغ بر 17 میلیون نفر بر پایه صلیب سرخ و هلال احمر شکل گرفته است و اینها معمولا جدای از دولت ها کار انجام می دهند.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این جمعیت بستری برای ارائه خدمات داوطلبانه است، ابراز کرد: امروز هلال احمر بیش از دو میلیون نفر داوطلب را به خود متصل دارد و خدمات مهمی را ارائه می دهند و این آمار نشانگر علاقه مردم ما به خدمت داوطلبانه است و وظیفه ماست که بسترهای لازم را برای حضور علاقمندان فراهم آورید.
دکتر ضیایی در پایان با اشاره به اینکه ماموریت و هدف ما حفظ و افزایش انگیزه داوطلبان و ارتقا خدمات داوطلبانه است، خاطرنشان کرد: باید از قدرت داوطلبان و جوانان به صورت تخصصی استفاده کرد و از سوی دیگر نیز باید از فعالیت های جوانان و داوطلبان حمایت جدی کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۸
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی