موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

فعالیت 50 خانه داوطلب در استان قم

سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶ ق.ظ

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

فعالیت 50 خانه داوطلب در استان قم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در استان قم بیش از 50 خانه داوطلب توسط جمعیت هلال احمر ایجادشده که در حال حاضر تمام این پایگاه‌ها در فعالیت‌های هلال احمر مشارکت قوی و پر شور دارند.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکتر محمد گل‌فشان در اختتامیه دوره توانمندسازی روسای خانه‌های داوطلبی سراسر کشور که ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر، اظهار کرد: تقویت مسائل علمی برای داوطلبان جمعیت هلال احمر می‌تواند خانه‌های داوطلبی غنی و قوی را ایجاد کند که این خانه‌ها می‌توانند سهم به سزایی در از بین بردن و رفع گوشه‌ای از مشکلات و معضلات جامعه داشته باشند.
وی ادامه داد: در این دوره کارگاه‌های تخصصی بازاریابی اجتماعی، مدیریت تیمی و پیوست فرهنگی با حضور 500 داوطلب جمعیت هلال احمر برگزار شد. همچنین دیدار با مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی، بازدید از نمایشگاه مهدویت و آموزش سبک زندگی مهدوی، زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و نماز مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه‌های این گردهمایی سه روزه بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: امیدواریم با همکاری و هماهنگی که در این گردهمایی بین افراد ایجاد می‌شود و با انتقال تجربیات خوبی که در استان‌های مختلف شکل گرفته است شاهد ارتقاء بیش از پیش فعالیت‌های خانه‌های داوطلبی در سطح کشور باشیم.
دکتر گل‌فشان با اشاره به اینکه ما در استان قم بیش از 50 خانه داوطلب ایجاد کرده‌ایم، ابراز کرد: در حال حاضر تمام این پایگاه‌ها در فعالیت‌های هلال احمر مشارکت قوی و پر شور دارند و طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی را در راستای ماموریت‌های بشردوستانه جمعیت دنبال می‌کنند.
وی افزود: از جمله فعالیت‌هایی که در خانه‌های داوطلبی استان قم به همت داوطلبان انجام می‌شود بحث تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند است که این کار با حفظ کرامت افراد و حتی در برخی مواقع بدون اطلاع عروس انجام شده و جهیزیه تهیه شده در اختیار خانواده عروس قرار می‌‌گیرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: طبق آماری که اخیراً در این زمینه ارائه شده بالغ بر 500 میلیون تومان جهیزیه تاکنون توسط خانه‌های داوطلبی تهیه وتحویل خانواده‌های تحت پوشش شده است که به نوبه خود کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.
دکتر گل‌فشان راه‌اندازی بانک تجهیزات پزشکی امانی را از دیگر برکات خانه‌های داوطلبی استان قم عنوان کرد و افزود: طرح ارائه تجهیزات پزشکی به صورت امانی از سال 85 در قم شکل گرفته که طی آن اقلام مورد نیاز بیماران به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد و همین امر موجب شده این خانواده‌ها هنگامی که این کار را می‌بینند خودشان نیز اقلامی را تهیه کرده و برای استفاده دیگران به مجموعه اهدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه روسای خانه‌های داوطلبی باید نسبت به نشر کار خیری که انجام می‌دهند توجه داشته باشند، اظهار کرد: بسیاری از داوطلبان جمعیت هلال احمر دارای مدارک عالی و تخصص‌های خاص هستند و همه باید کمک کنند تا جایگاه خانه‌های داوطلبی را پررنگ‌تر از قبل کنند. باید تلاش کنیم خانه‌های داوطلبی را چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی رشد دهیم تا خدمتگذار جامعه باشیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر در پایان با تاکید بر اینکه داوطلبان بدون منت خدمت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اثر بخشی فعالیت‌های داوطلبانه در دنیا امری ثابت شده است. تا جایی که عنوان می‌شود خدماتی را که دولتها ارائه می‌کنند اثربخشی اقدامات داوطلبانه را ندارد و ما امیداریم خدمات خیرخواهانه شما داوطلبان پررنگتر از قبل، مستمر و موثر باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۰
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی