موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

به همت معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم انجام شد

 اهدای خون رئیس و کارکنان دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور

به همت معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم  و به مناسبت دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی رئیس و کارکنان دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور در طرح حمایت ماندگار(اهدای خون) شرکت کردند.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، به همت معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم  و به مناسبت دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی رئیس و کارکنان دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور در طرح حمایت ماندگار(اهدای خون) شرکت کردند.
این برنامه با حضور رئیس و کارکنان دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور و معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، به مناسبت دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی اجرا شد.
به گفته ی معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، با هماهنگی های به عمل آمده از سوی این معاونت با سازمان انتقال خون استان و دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور، جمع کثیری از طلاب و روحانیون در راستای اهداف خیرخواهانه و انسان دوستانه ی جمعیت هلال احمر به صورت خود جوش جهت اهدای خون خود  به سازمان انتقال خون استان مراجعه و خون خود را اهدا نمودند.
امیرحسین علیمردانی در حاشیه این برنامه در گفتگو با رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: این برنامه در راستای پاسداشت دهه فجر و گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی  و با هدف؛ گسترش اهدای خون آگاهانه با نیت خیرخواهانه و به منظور بهره گیری از ظرفیت انگیزه های مذهبی و اعتقادی برای نجات جان بیماران و همچنین تصمیم آگاهانه جهت اهدای خون مسئولانه در مناسبت های مختلف مذهبی اجرا می شود.
وی افزود: شعار سازمان داوطلبان؛ «داوطلبان حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان» می باشد و تمامی فعالیت های این سازمان بر همین مبنا صورت گیرد.
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: داوطلبانی که با نیت خیرخواهانه و بدون هیچ چشمداشتی در این سازمان فعالیت می کنند در 4 گروه؛ هدایت، مهارت، حمایت و مشارکت سازماندهی می شوند.
 امیرحسین علیمردانی حضور داوطلبان توانمند و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های آنان در ارائه ی خدمت به افراد نیازمند و مددجو را باعث افتخار سازمان داوطلبان خواند و تصریح کرد: « گروه هدایت» که سرآمد این گروه ها است متشکل از طلاب عزیز و اساتید دانشگاه است. «گروه مهارت» که یک گروه فنی و تخصصی است شامل مهندسین و افراد متخصص در حرفه های فنی است. «گروه حمایت» متشکل از خیرین می باشد و «گروه مشارکت» در برنامه های کلی جمعیت از جمله؛  جمع آوری کمک های مردمی در صندوق ها و... مشارکت دارند.
رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور نیز گفت: اهدای خون، کار خیر و  ارزشمندی است و می بایست در حوزه های علمیه فرهنگ سازی شود و یکی از  راه های فرهنگ سازی نیز دعوت از مسئولین حوزه های علمیه و کارکنان آن ها از طرف جمعیت هلال احمر جهت مشارکت در این کار خیر است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با انجام این طرح در فصل غیر امتحان طلاب می تواند روزانه پذیرای جمع کثیری از طلاب در هر مدرسه ی حوزوی  برای شرکت در این امر خداپسندانه باشد.
وی تصریح کرد: در راستای الگوسازی و ترویج این امر خیر و خداپسندانه، اگر پس از اجرای برنامه ی اهدای خون در مدارس علیمه، ویژه نامه ای در جمعیت هلال احمر استان قم تهیه و برای جمعیت ها و حوزه های علمیه سراسر کشور ارسال شود، هم برای جمعیت هلال احمر در شهرستان های دیگر و هم برای مدارس حوزه های علمیه در آن شهرستان ها مفید و تأثیر گذار خواهد بود و می تواند مشوقی برای ترغیب آنان به این امر خیر باشد.
رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: این کار می تواند برای مراکز آموزش عالی کشور از جمله دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و همین طور در سطح آموزش و پرورش که دارای انبوهی از افراد هستند اشاعه پیدا کند و تأثرگذار باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: اگر طرح اهدای خون به طور مداوم در هر شش ماه یک بار، با برنامه ریزی و مدیریت جمعیت هلال احمر، در حوزه های علمیه انجام شود هم در سطح حوزه های علمیه فرهنگ سازی می شود و هم برای حفظ سلامتی خود افراد مفید خواهد بود.
وی گفت: اهدای خون اهدای حیات در جامعه است و جمعیت هلال احمر می تواند این حیات رسانی را در جامعه ترویج کند و بیماران را از بیماری های حادی که دراثر کمبود خون یا حادثه اتفاق می افتد نجات دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۷
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی