موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

با همت، مشارکت و پیگیری معاونت امورداوطلبان و امورجوانان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد

جلسه هم اندیشی معاونین فرهنگی دانشگاه های استان قم در خصوص پروژه اطعام نیازمندان

با همت، مشارکت و پیگیری معاونت امورداوطلبان و امورجوانان جمعیت هلال احمر استان قم، جلسه هم اندیشی معاونین فرهنگی دانشگاه های استان در خصوص پروژه اطعام نیازمندان در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، با همت، مشارکت و پیگیری معاونت امورداوطلبان و امورجوانان جمعیت هلال احمر استان قم، جلسه هم اندیشی معاونین فرهنگی دانشگاه های استان در خصوص پروژه اطعام نیازمندان در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.
در این جلسه که با حضور معاونین فرهنگی دانشگاه های استان قم، معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان، مسئول کانون های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه ها از معاونت امور جوانان و برخی دیگر از کارشناسان فرهنگی با موضوع؛ «اجرای پروژه اطعام نیازمندان در دانشگاه های استان» تشکیل شده بود، معاونین فرهنگی دانشگاه ها ضمن ارائه ی گزارشی از فعالیت های فرهنگی و کانون دانشجویی هلال احمر آن دانشگاه ها، به اظهار نظر در خصوص اجرای پروژه اطعام نیازمندان، ضرورت اجرای آن در دانشگاه ها و راهکارهای اجرایی این پروژه پرداختند.
در ابتدای جلسه؛ مدیر فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران، ضمن خیرمقدم به حضار جلسه و تشکر از معاون امورداوطلبان و سایر مسئولین جمعیت هلال احمر استان جهت شرکت در این جلسه، به ارائه ی گزارشی در خصوص سابقه ی تأسیس، فعالیت های فرهنگی کانون های دانشجویی و همچنین کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه پردیس فارابی قم پرداخت.
هادی غفوریان در خصوص اجرای پروژه اطعام نیازمندان در دانشگاه ها گفت: این نوع فعالیت ها دو رویکرد دارد. یکی کمک به نیازمندان و دیگری ایجاد و افزایش سرمایه ی اجتماعی و ایجاد حس شادی و آرامش روحی در دانشجویانی که این فعالیت را انجام می دهند.

وی ادامه داد: پردیس فارابی دانشگاه تهران آمادگی دارد جلسه ای مشترک با جمعیت هلال احمر با رویکرد «صلح و نفی خشونت» در ایام دهه ی مبارک فجر برگزار نماید.
 مدیر فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران، همچنین برای برگزاری اردوی دانشجویی و اعزام دانشجویان کانون دانشجویی هلال احمر به مشهد مقدس و ارائه ی خدمات اسکان و فراهم نمودن وسیله ی ایاب و ذهاب این اردو اعلام آمادگی کرد.
سپس معاون امورداوطلبان هلال احمر استان قم، واحدهای مختلف جمعیت هلال احمر و فعالیت های هر بخش را تشریح  کرد و گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی است که به واسطه ی مردمی بودنش در حوزه های مختلف حضور پیدا می کند و نهایتاً خیر و برکت و ثمره ی این فعالیت ها به خود مردم می رسد.
امیرحسین علیمردانی با اشاره به فعالیت های حوزه جوانان، داوطلبان، بهداشت و درمان و امداد ونجات افزود: جمعیت هلال احمر برای نهادینه کردن نوع دوستی و خدمات عام المنفعه و بشردوستانه نیاز به پیش نیاز و زمینه سازی دارد بنابراین آموزش ها را از همان سنین کودکی شروع کرده و با ادامه ی خدمات آموزشی و فعالیت ها در کانون های دانش آموزی، جوانان، دانشجویی و طلاب این قشر از افراد را به افراد توانمند جامعه تبدیل می کند که در سن 29 سالگی در گروه های مختلف سازمان داوطلبان سازماندهی می شوند.
وی با تأکید بر این که وظیفه ی اصلی و ذاتی جمعیت هلال احمر امداد و نجات و آمادگی برای ورود مؤثر در حوادث و ارائه ی خدمات امداد و نجات است تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با شعار «هر خانواده یک امدادگر» در تلاش است  با ارائه ی آموزش های تخصصی امداد و نجات و تشکیل تیم های امدادی، تبعات امدادرسانی غیرتخصصی و  بدون علم و آموزش به افراد آسیب دیده از حودث را که باعث آسیب های بعدی و گاهی منجر به مرگ افراد آسیب دیده می شود به حداقل برساند.
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، همچنین خدمات حوزه بهداشت، درمان و توان بخشی جمعیت استان را برشمرد و ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان در حوزه بهداشت، درمان و توان بخشی نیز با احداث درمانگاه، داروخانه و ارائه ی داروهای کم یاب به بیماران، ارتز و پروتز و ساخت قطعات مصنوعی دست و پا، فیزیو تراپی و کمک به بیماران نیازمند به ارائه ی خدمات می پردازد.
امیرحسین علیمردانی با اشاره به شعار «داوطلبان حلقه ی اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان» گفت: در سازمان داوطلبان نیز افراد توانمند بالای 29 سال در 4 گروه؛ هدایت، مهارت، حمایت و مشارکت سازماندهی می شوند.
وی افزود: «گروه هدایت» که متشکل از افراد تحصیل کرده و متفکر جامعه از جمله اساتید دانشگاه ها، طلّاب و ... می باشد با توانمندی های فکری و علمی خود به برنامه ریزی و تدوین سیاست ها و ارائه ی خدمات علمی و مشاوره ای می پردازند. «گروه مهارت» که شامل؛ مهندسین، دام پزشکان، پیراپزشکان و ... که دارای مهارت و فنّ خاصی می باشند  به ارائه ی خدمات تخصصی و فنّی به اقشار آسیب پذیر در زمان حوادث و سوانح می پردازند. «گروه حمایت» با توجه به توانمندی های مالی و اقتصادی شان به حمایت و تأمین منابع مالی نیازمندان آسیب پذیر ( از جمله؛ امور وقف مشارکتی، اجرای طرح های نوع دوستانه و عام المنفعه و....)  می پردازند.  و «گروه مشارکت» با توجه به علاقه، فرصت، تجربه و کارآمدی خود، در فعالیت های اجرایی و امدادی از جمله جمع آوری کمک های مردمی در صندوق ها، خدمات رسانی در زمان حوادث و ...  مشارکت دارند.
 
معاون امورداوطلبان هلال احمر استان قم، با اشاره به افتتاح مجمع خیرین جمعیت استان قم گفت: جمعیت هلال احمر با هدف نهادینه کردن نوع دوستی و گسترش فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه، طرح ها  و پروژه های مختلفی از جمله؛ همای رحمت و ارائه ی سبد کالا به نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان، فرشتگان رحمت و ارائه ی سبد کالا به نیازمندان در ایام نوروز، ارمغان مهر و ارائه ی لوازم و اقلام آموزشی به دانش آموزان نیازمند در ابتدای سال تحصیلی، اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در مناسبت های مختلف با حفظ کرامت آن ها، تجهیزات پزشکی امانی و ارائه ی تجهیزاتی از جمله؛ عصا، واکر، ویلچر، دستگاه اکسیژن ساز و... به صورت امانی به بیماران و سالمندان، قربانی و توزیع گوشت گرم در بین نیازمندان در ایام عید قربان، بانک درمان نیازمندان و ارائه ی کمک های مالی و خدمات درمانی به بیماران نیازمند و صعب العلاج و ... را به مرحله ی اجرا گذاشته است.
امیرحسین علیمردانی با تأکید بر پروژه اطعام نیازمندان به عنوان یکی از پروژه های ابتکاری جمعیت استان قم تصریح کرد: پروژه اطعام نیازمندان با هدف ترویج تفکرات نوع دوستی و جلوگیری از اسراف در دانشگاه ها اجرا می شود.
وی ادامه داد: این طرح در سال 1385 در دو دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه قم شروع شد و هم اکنون در چند دانشگاه و برخی از مراکز علمیه  استان در حال اجرا می باشد.
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: بعضا در هر ماه بیش از هزار پرس غذا از طریق اجرای این پروژه در بین نیازمندان توزیع می شود.
امیرحسین علیمردانی با اشاره به برگزاری جلسات اتاق فکر با موضوع «اجرای پروژه اطعام» در معاونت امورداوطلبان جمعیت استان با حضور معاون امورجوانان و برخی از مسئولین فرهنگی در دانشگاه ها گفت: اجرای این پروژه در دانشگاه پردیس فارابی از دو سال پیش و در دانشگاه علوم پزشکی قم از یکسال پیش شروع شده است و امید است با تسهیل گری روند اجرایی این پروژه توسط معاونت امورجوانان جمعیت استان با استفاده از ظرفیت کانون های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه ها، بتوانیم این پروژه را در تمامی دانشگاه های استان به مرحله ی اجرا در بیاوریم.
گفتنی است؛ در پایان جلسه فرم عضویت داوطلبی در بین معاونین فرهنگی دانشگاه ها توزیع و به عضویت داوطلبی جمعیت هلال احمر درآمدند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۷
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی