موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است


برگزاری کارگاه آموزشی خانوادهای بیماران صعب العلاج (سرطان)توسط داوطلبان قمی
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:
بمناسبت روز جهانی داوطلبان برای اولین بارکارگاه آموزشی خانوادهای بیماران صعب العلاج در جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.
دکتر گل فشان مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم در این مراسم با بیان اینکه برگزاری اینگونه کارگاههای آموزشی می تواند در راس برنامه های درمانی جمعیت هلال احمر استان قم قرار گیرداظهار داشت، با توجه به گسترش بیماری های صعب العلاج جای خالی اینگونه کارگاهها در سطح جامعه امروز احساس می شود.
دکتر گل فشان با بیان اینکه داشتن امید و روحیه مناسب در افراد مبتلا به این گونه بیماری هایکی از نکاتی است که باید در نظر گرفته شودو انسان باید قدر سلامتی خود را بدانند.
حجت الاسلام علامه مهری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه نیز در این مراسم با بیان اینکه امروزه تحقیقات زیادی از سوی دانشمندان انجام می شود تا نتیجه آن فراگیر شود.
 وی با اشاره به اینکه مشکلات روحی،جسمی،اجتماعی و.....در جوامع وجود داردو تقویت روحی و روانی در مقابله با بیماریها ومشکلات بسیار موثر است و اگراین تقویت بعد معنوی نیز داشته باشد اثرش افزون تر است.
دکتر کریمخانی(فوق تخصص آنکولوژی خون) یکی از پزشکان متخصص داوطلب در این مراسم با بیان اینکه یکی از مهم ترین بیماریهای غیر واگیر که در سالهای آتی گریبان کیر بشریت است،سرطان هاست باید با ارائه آموزشهای مناسب آگاهی های لازم را به افراد داد.
وی همچنین در خصوص انواع سرطان،راههای مقابله با آن،نحوه پیشگیری،علل و عوارض وعلائم مطالبی ارائه نمودنند.






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۳ ، ۱۹:۰۳
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

یادواره شهداء امدادگر جمعیت هلال احمر قم  طی مراسمی  در مسجد انصارالحجه با حضور مسئولین جمعیت هلال احمر قم برگزارشد.
 به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، دکتر گل فشان در این مراسم با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری  مبنی بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهارداشت: اجر و ثواب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
وی بر الگوگیری از سیره  و راه شهداء در تمام مراحل زندگی به خصوص توسط جوانان تاکید کرد وگفت:شهدا از جان و بهترین دوران عمر خود یعنی جوانی گذشتند و از انقلاب و ارمانهای ان و کشور عزیزمان دفاع کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در ادامه با اشاره به اینکه امروزه کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است گفت: یکی از ابعاد قیام ام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
 وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح پایگاه جمعیت هلال احمر قم در این مسجد گفت: کشور ما از جمله کشورهای حادثه خیز می باشد  و حادثه همیشه فقط سیل و زلزله نیست بلکه ممکن است شاهد حوادث دیگری نیز در زندگی باشیم  و باید کار را در محل زندگی خود طوری مدیریت نماییم تا آثار اینگونه حوادث را به حداقل برسانیم
وی برگزاری دوره های آموزشی مختلف را در این پایگاهها مد نظر قرار داد و بیان داشت: در این پایگاهها دوره های مختلفی را پیش بینی کرده ایم که مدیریت انها بدست افراد این محله و خود این پایگاه باشد.
حجت الاسلام بیگدلو نیز دراین مراسم با اشاره به اینکه مکتب شیعه یکی از مکتب های پویا در جهان اسلام می باشد بیان داشت:انقلاب اسلامی ایران نیز نشأت گرفته از همین مکتب و واقعه عاشورا است.
وی با اشاره به دفاع مقدس و فعالیت های جمعیت هلال احمر در در دوران دفاع مقدس افزود: جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و شهدا زیادی نیز تقدیم انقلاب نموده است.
گفتنی است در پایان پایگاه جمعیت هلال احمر قم در مسجد انصار الحجه افتتاح و از خانواده های شهدای امدادگر تجلیل به عمل آمد.








۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۳ ، ۱۹:۱۲
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:
آگاهی روز افزون افراد عموم جامعه در مباحث امدادی،بهداشتی  موجب ارتقای آگاهی و سلامت عمومی می شود بدین منظورتعداد105نفراز داوطلبان پایگاه داوطلبی مسجد طفلان مسلم و خانه داوطلبی بخش جعفرآبادقم این دوره ها و کلاسهای آموزشی را پشت سرگذاشتند .
امیر حسین علیمردانی گفت:
هدف از برگزاری این کلاسهارا آموزش اصول کمکهای اولیه و نحوه امداد رسانی،تقویت وارتقاءدانش امدادی،شناخت آسیب ها درحوادث طبیعی و راههای کاهش آسیب ها در حوادث و ایجاد انگیزه های مشارکت برای اعضای داوطلب برشمرد.
وی افزود:
در نظر می باشد 6ماهه دوم سالجاری جهت 8 پایگاه داوطلبی مساجد،کارخانجات وادرات کلاسهای امدادو کمکهای اولیه را برگزار نمائیم که برگزاری این کلاسها ودوره هاجهت 3پایگاه داوطلبی(پایگاه داوطلبی کارخانه تشک رویا،مسجدطفلان مسلم وخانه داوطلبی بخش جعفریه) محقق گردید.






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۳ ، ۱۰:۴۲
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم