موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

۹ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است


معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از جذب تعداد 2245 نفر داوطلب از ابتدای سال 94  تا کنون خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از جذب تعداد 2245 نفر داوطلب از ابتدای سال 94 تا کنون خبر داد.
معاون امور داوطلبان جمعیت استان قم گفت: از ابتدای سال 1394 تا کنون تعداد 2245 نفر  به عضویت داوطلبی جمعیت هلال احمر استان قم درآمده اند که از این تعداد 1880 نفر مرد و 365 نفر زن بوده است.
امیرحسین علیمردانی این داوطلبان را از اقشار و اصناف مختلف استان از جمله: کارمندان ادارات و سازمان ها و مدیران آن ها، مسئولین استانی، کارگران، پزشکان، وکلا، مهندسین، روحانیون، معلمان، نخبگان علمی و فرهنگی، خیرین، بازاریان و سایر اقشار و گروه ها عنوان کرد.
وی با برشمردن شرایط عضویت و دارا بودن سن بالای 29 سال جهت عضویت در این مجموعه تأکید کرد: کسانی که با نیت خیرخواهانه و بشردوستانه در این مجموعه ی عام المنفعه عضو می شوند می توانند با اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی و همچنین ارائه ی خدمات بهداشتی-درمانی، فرهنگی-اجتماعی، فنی-مهندسی، امدادگری و غیره در زمان حوادث غیرمترقبه و یا با اهدای خون و مشارکت در فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه در زمان غیرحادثه و یا با پرداخت حق عضویت به میزان 500/000 (پانصدهزار ریال) در طول یک سال، با این مجموعه همکاری و در طرح ها و پروژه های خیرخواهانه و عام المنفعه مشارکت نمایند.
معاون امور داوطلبان جمعیت استان قم با تشریح روند عضویت افراد در این مجموعه افزود: علاقمندان به عضویت داوطلبی در این مجموعه پس از پر کردن فرم مخصوص عضویت داوطلبی، مشخصات آنان در سامانه بانک اطلاعات این سازمان ثبت و برای آنان کارت عضویت داوطلبی صادر خواهد شد.
امیرحسین علیمردانی بحث داوطلبی در جمعیت هلال احمر را شامل سه اصل مهم و کلیدی دانست و تصریح کرد: موضوع اول جذب نیروهای داوطلب است. در مرحله بعد باید این نیروها را پیشرفت داد و همچنین برنامه منسجمی برای نگه داشت آنها داشته باشیم.
وی ادامه داد: این معاونت جهت حفظ و نگهداشت داوطلبان و فعال نمودن آن ها در امور خیر و عام المنفعه پروژه ها و طرح های مختلفی از جمله؛ تجهیزات پزشکی امانی، اعطای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، کمک به بیماران نیازمند، همای رحمت، فرشتگان رحمت، حمایت ماندگار(اهدای خون)، اطعام نیازمندان، قربانی، ارمغان مهر و اهدای لوازم آموزشی به دانش آموزان نیازمند و غیره را تعریف کرده و به مرحله ی اجرا گذاشته است.
معاون امورداوطلبان جمعیت استان قم با تأکید بر این که؛ داوطلبی بودن خدمات رسانی در عرصه های مختلف امدادی، عام المنفعه و بشردوستانه یکی از اصول مهم و اساسی کار و فعالیت در جمعیت هلال احمر می باشد خاطرنشان کرد: این معاونت تمام تلاش خود را بکار برده است تا جهت پاسداشت زحمات و خدمات بی منّت داوطلبان خیرخواه، با ارائه ی خدماتی همچون سنجش سلامت رایگان و خدمات پزشکی، برگزاری اردوهای مختلف فرهنگی-مذهبی، برگزاری دوره های مختلف آموزشی، اهدای هدایا و تقدیر از داوطلبان در همایش های مختلف، توزیع بلیط استخر شنا و فیلم های سینمایی با تخفیف لازم و ... بتواند گامی هرچند کوچک در اکرام و گرامیداشت این داوطلبان عزیز بنماید.
گفتنی است؛ امیرحسین علیمردانی، از تمامی ادارات، سازمان ها، خیرین، بازاریان، اصناف و عموم مردم خیرخواه و نیکوکار جهت عضویت در فعالیت های خیرخواهانه و بشردوستانه معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم دعوت به عمل آورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۴ ، ۱۱:۲۷
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، در پایگاه داوطلبی حضرت زینب کبری (س) استان قم، جلسه ماهانه با ارائه ی آموزش های امدادی برگزار شد.
در این جلسه که با حضور تعداد 90 نفر ازداوطلبان خواهر برگزار شد در ابتدا سخنران جلسه ضمن تشکر از پایگاه حضرت زینب کبری (س) به جهت برگزاری این ویژه برنامه ها، مباحثی را در خصوص فعالیت ها و برنامه های معاونت امورداوطلبان و طرح ها و پروژه های این معاونت و همچنین نحوه ی همکاری و فعالیت در این حوزه عنوان و بر اهمیت کار خیر و مشارکت در فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه تأکید کرد.
سپس کارشناس امداد و نجات امور داوطلبان جمعیت استان مباحثی را در خصوص امداد و نجات مطرح کرد و این مباحث را به داوطلبان آموزش داد.
گفتنی است؛ یکی از مداحان اهل بیت (علیهم السلام) نیز در این جلسه،  به مداحی و مدیحه سرایی پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۴ ، ۱۱:۲۱
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، آموزش طب اسلامی (مزاج شناسی و ماساژدرمانی) در پایگاه داوطلبی حضرت زینب کبری (س) ارائه شد.

این آموزش ها در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه امور داوطلبان و با هدف حفظ و تأمین سلامت داوطلبان انجام می شود.

در این جلسه ی آموزشی که با حضور تعداد 61 نفر از داوطلبان پایگاه حضرت زینب کبری (س)، برگزار شد، یکی از مربیان با موضوع طب اسلامی و در خصوص مباحث مزاج شناسی و ماساژدرمانی مطالبی را به داوطلبان حاضر در جلسه آموزش و ارائه داد.

گفتنی است؛ این آموزش ها به مدت 2 روز و به میزان 4 ساعت در پایگاه داوطلبی حضرت زینب کبری (س) برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۴ ، ۱۱:۱۸
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم


به همت معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، دوره آموزشی طب سنتی و گیاهان دارویی داوطلبان جمعیت استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، به همت معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، دوره آموزشی طب سنتی و گیاهان دارویی داوطلبان جمعیت استان قم برگزار شد.
در این دوره آموزشی که با حضور تعداد 165 نفر از داوطلبان، رؤسا و سرگروه های خانه های داوطلبی برگزار شد، پس از تلاوت قرآن  کریم و زیارت عاشورا، ابتدا حجت السلام والمسلمین حق بین رئیس گروه داوطلبی هدایت، ضمن تشکر از حضور پرشور داوطلبان در این برنامه و سایر طرح ها و پروژه های داوطلبی، به ایراد سخنرانی و تفسیر سوره والعصر و مصادیق عمل صالح پرداخت.
سپس سید فواد برقعی، رئیس خانه داوطلب و کارشناس آموزش گیاهان دارویی، در خصوص گیاهان دارویی و خواص  برخی از آ ن ها آموزش های خوب و مفیدی را ارائه داد.
رئیس خانه داوطلب معاونت امور داوطلبان جمعیت استان قم، با اشاره به فعالیت های خانه داوطلب و گروه های چهارگانه داوطلبان و پروژه های داوطلبی درحال اجرا،  از داوطلبان پایگاه داوطلبی اصناف که بیشترین حضور را درجلسات ماهانه آبان ماه و دی ماه داشتند تشکر کرد.
سید فواد برقعی، با اشاره به زلزله 4 ریشتری جعفریه قم، بر ضرورت آمادگی داوطلبان درزمان حوادث تأکید و از حضور داوطلبانی که جهت امدادرسانی در این حادثه فعالیت داشتند تقدیر و تشکر کرد.
وی ضمن  تشکر از سرگروه های خانه های داوطلب به جهت حضور پرشور داوطلبان در فعالیت ها و برنامه های عام المنفعه و خیرخواهانه، بر حضور پرشور داوطلبان در انتخابات هیأت مدیره جمعیت هلال احمر استان که در اردیبهشت سال 1395 برگزار خواهد شد تأکید کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۴ ، ۱۱:۱۲
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

به همت معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، خدمات رسانی امدادی داوطلبان برادر در زلزله جعفریه قم انجام شد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، به همت معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، خدمات رسانی امدادی داوطلبان در زلزله جعفریه انجام شد.
در این کمک رسانی که به جهت امدادرسانی و آمادگی امدادگران جهت ارائه ی خدمات امدادی در پس لرزه های زلزه جعفریه انجام شد داوطلبان برادر معاونت امور داوطلبان جمعیت استان در نصب چادرهای امدادی و جمع آوری آن با حوزه امداد و نجات جمعیت استان همکاری نموده و تا لحظات آخر در صحنه ی حادثه به حالت آماده باش بودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۴ ، ۱۱:۰۳
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

به همت معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، طرح حمایت ماندگار (اهدای خون)  توسط پایگاه داوطلبی شرکت توزیع نیروی برق استان قم اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، به همت معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، طرح حمایت ماندگار (اهدای خون)  توسط پایگاه داوطلبی شرکت توزیع نیروی برق استان قم اجرا شد.

 معاون امور داوطلبان جمعیت استان قم گفت: طی هماهنگی های به عمل آمده با سازمان انتقال خون و شرکت توزیع نیروی برق استان، تعداد 23 نفر  از کارکنان و اعضای پایگاه داوطلبی آن اداره جهت اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه نموده و خون خویش را اهدا کردند.

امیرحسین علیمردانی گفت: یکی از شرایط عضویت داوطلبی، اهدای خون به طور تقریبی در هر سال یکبار می باشد.

وی افزود: این برنامه با هدف؛ گسترش تصمیم آگاهانه به اهدای خون مسئولانه و به منظور بهره گیری از ظرفیت انگیزه های مذهبی و اعتقادی و نیت خیرخواهانه برای نجات جان بیماران در مناسبت های مذهبی، تحت عنوان نذر خون انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۴ ، ۱۰:۴۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، تعدادی از داوطلبان معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، در اولین اجلاس استانی نماز شرکت کردند.
در این اجلاس که به همت مدیریت ستاد اقامه نماز استان قم و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری برگزار شده بود حجت الأسلام والمسلین قرائتی در خصوص اهمیت نماز و توجه مدیران دستگاه ها به اقامه ی نماز سخنانی را ایراد نمودند و پس از آن از خادمان برتر نماز استان تجلیل شد.
گفتنی است؛ در این اجلاس مدیران دستگاه ها از جمله مدیرعامل جمعیت استان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان نیز حضور داشتند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۴ ، ۱۰:۳۸
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم


به همت معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، طرح حمایت ماندگار (اهدای خون)  توسط پایگاه داوطلبی اداره کل تعاون، کار و اموراجتماعی استان قم اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، به همت معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، طرح حمایت ماندگار (اهدای خون)  توسط پایگاه داوطلبی اداره کل تعاون، کار و اموراجتماعی استان قم اجرا شد.

 به گفته ی معاون امور داوطلبان جمعیت استان قم، در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) طی هماهنگی های به عمل آمده با سازمان انتقال خون و اداره کل تعاون، کار و اموراجتماعی استان، تعداد 20 نفر  از کارکنان و اعضای داوطلب آن پایگاه جهت اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه نموده و خون خویش را اهدا کردند.

امیرحسین علیمردانی گفت: یکی از شرایط عضویت داوطلبی اهدای خون به طور تقریبی در هر سال یکبار می باشد.

وی افزود: این برنامه با هدف؛ گسترش تصمیم آگاهانه به اهدای خون مسئولانه و به منظور بهره گیری از ظرفیت انگیزه های مذهبی و اعتقادی و نیت خیرخواهانه برای نجات جان بیماران در مناسبت های مذهبی، تحت عنوان نذر خون انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۴ ، ۱۰:۳۲
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در هشتمین آئین نکوداشت خدمات داوطلبان و واقفین برتر سراسر کشور در حوزه مؤسسات خیریه NGOها رتبه برتر را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم ، در پی برگزاری هشتمین آئین نکوداشت خدمات داوطلبان و واقفین برتر کشور هشت استان به عنوان استان های برتر معرفی شدند .
در این همایش که با حضور وزیر محترم بهداشت و درمان، دکتر ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر ، مدیران عامل استان ها و جمع کثیری از داوطلبان و خیّرین جمعیت هلال احمر استان قم در تالار اندیشه تهران برگزار شد، از مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم و حضرت آیت الله میرعظیمی به عنوان داوطلب و خیر برتر این استان تجلیل به عمل آمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۴ ، ۱۱:۱۷
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم