موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

۱۵ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

با برگزاری نخستین دوره آموزش تخصصی روسای خانه‌های داوطلب به میزبانی جمعیت این استان، ۴۵۰ نفر از روسای خانه‌های داوطلب آموزش‌های تخصصی را در سرفصل‌های مختلف از جمله  بازاریابی اجتماعی با رویکرد مسئولیت اجتماعی و مدیریت منابع انسانی داوطلب با رویکرد مدیریت و رهبری گروه فرا گرفتند .

مومنی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی داوطلبانه محور در جمعیت هلال احمر احساس نیاز می‌شد، افزود: به لطف خدا و برنامه ریزی‌های صورت گرفته این آموزش‌ها در حال توسعه بوده و باید در بین اقشار مختلف اشاعه پیدا کند تا بتوانیم در ارتباط با داوطلبان و کمک گرفتن از آنها و تحقق شعار اتصال توان توانمندان به نیاز نیازمندان موثرتر عمل کنیم .

وی خاطر نشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این دوره آموزشی هویت بخشی به ساختار خانه‌های داوطلب است که هم‌سو با طرح تحول توسط سازمان داوطلبان برنامه ریزی و اجرا شد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از ۲3 تا ۲6 آبان در اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان، یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان اصفهان میزبان روسای خانه‌های داوطلب استان‌های تهران، خراسانهای شمالی، رضوی و جنوبی، سمنان، قم، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه مرکزی و همچنین جزیره کیش در این دوره بود.

















۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۳ ، ۰۰:۳۸
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم













۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ دی ۹۳ ، ۰۰:۳۱
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم











۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۳ ، ۰۰:۳۴
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

آیت‌الله علوی گرگانی:‏فداکاری‌های پرسنل هلال احمر هیچگاه از یاد مردم نخواهد رفت
استاد حوزه علمیه قم گفت: فداکاری‌های پرسنل هلال احمر هیچگاه از یاد مردم به ویژه در مواقع بحرانی و حوادث مختلف نخواهد رفت.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در جمع مدیرعامل و پرسنل جمعیت هلال احمر استان قم و شرکت کنندگان در مرحله کشوری نخستین جشنواره مسابقات قرآنی "نجوای آسمانی هلال" و جشن بزرگ مهرورزی و امید اظهار کرد: جمعیت  هلال احمر دارای سوابق روشنی در خدمت‌رسانی به مردم و فعالیت صادقانه است.

وی افزود: فداکاری‌های پرسنل هلال احمر هیچگاه از یاد مردم به ویژه در مواقع بحرانی و حوادث مختلف نخواهد رفت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعضای جمعیت هلال احمر باید قدر خود را بدانند و به مزدی که از سازمان می‌گیرند قانع نباشند گفت: عمل شما الهی است و مزد دهنده حقیقی هم خداوند خواهد بود.

وی ادامه داد: این یک حقیقت است که اگر آدمی فقط برای مزد دنیایی کار کند ضرر کرده است زیرا هدف اصلی در خدمت کردن به مردم باید کسب رضایت الهی باشد و اجر عظیم هم تنها توسط خداوند به انسان‌ها داده می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به بیان قرآن در این زمینه خاطرنشان کرد: خداوند در کتاب خویش می‌فرماید اجر و قرب کسانی که برای من کار می کنند نزد خودم است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم عنوان کرد: چنانچه کاری تنها با نیت الهی انجام شود باقی و جاودان می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها وجه‌الله باقی ماندنی است گفت: اگر کسی با نیت الهی کار کند فعالیت‌هایش نیز رنگ الهی گرفته و همیشه جاودان خواهد بود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) تصریح کرد: در حدیث است که حسن عاقبت را از خداوند بخواهید تا بهترین دعاها را کرده باشید.

 دکتر محمد گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز در این دیدار گفت: مسابقات قرآنی داوطلبان جمعیت هلال احمر با شرکت تمامی استان‌ها به جز سیستان و بلوچستان برگزار شد و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد.

وی بیان داشت: این مسابقات در سه رشته تفسیر، مفاهیم و قرائت و صوت برگزار شد و بیش از ۳۰۰ نفر از داوطلبان خواهر و برادر شرکت کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال امر استان قم با بیان این که این دوره از مسابقات برای اولین بار در هلال احمر برگزار شد، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر حلقه اتصال میان توانمندان و نیازمندان جامعه می‌باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۳ ، ۱۳:۲۱
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم


رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:جنس کار داوطلبان هلال‌احمر فرهنگی و از نوع فرهنگ است
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تأکید بر اثرگذاری داوطلبان هلال‌احمر در تغییر سبک زندگی افزود: این اثرگذاری در تغییر سبک زندگی افراد با استفاده از مفاهیم برگرفته از قرآن است و جنس کار داوطلبان هلال‌احمر فرهنگی و از نوع فرهنگ می باشد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، فرحنازرافع در مراسم اختتامیه مرحله کشوری نخستین جشنواره مسابقات قرآنی "نجوای آسمانی هلال" و جشن بزرگ مهرورزی وامید در مجتمع فرهنگی و زیارتی یاوران مهدی (ع) با اشاره به هدف تعالی بشر اظهار داشت: داوطلبان هلال‌احمر، مسیری را که رضایت خداوند در آن است و هدف تعالی و رسیدن به کمال را انتخاب کرده‌اند و این داوطلبان علاوه بر فعل خیر و خدمت‌رسانی به آحاد جامعه به مفاهیم قرآنی هم پرداخته‌اند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تأکید بر اثرگذاری داوطلبان هلال‌احمر در تغییر سبک زندگی افزود: این اثرگذاری در تغییر سبک زندگی افراد با استفاده از مفاهیم برگرفته از قرآن است.

رافع با تأکید بر سیاست‌گذاری مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تصریح کرد: امید است دستاورد جشنواره مسابقات قرآنی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای خدمت به جامعه بوده و درتغییر نگرش افراد مؤثر باشد.

وی به استمرار جشنواره نجوای آسمانی هلال تأکید و گفت: باید قاریان، مفسران و حافظان قرآن به ارائه مدل در حوزه مباحث مختلف من‌جمله تغذیه و تاب‌آوری در سطوح مختلف استانی و کشوری اهتمام ورزند.

رافع با اشاره به فعالیت خانه‌های داوطلب مجازی افزود: ادا کردن حق تلاوت،عمل کردن به قرآن و مفاهیم آن است و این حرکت بایستی مستمر باشد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر  با تأکید بر کار فرهنگی و دغدغه مقام معظم رهبری در این رابطه عنوان کرد: جنس کار داوطلبان هلال‌احمر فرهنگی و از نوع فرهنگ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۳ ، ۱۳:۲۰
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم


معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر،

ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را از گزند توطئه ها و آسیب های  انحرافی دشمنان نجات می دهد

معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر برضرورت نهادینه کردن  فرهنگ قرانی در جامعه و زندگی افراد تاکید کرد و گفت:از این طریق می توانیم جامعه هدف را از گزند و آسیب های انحرافی ناشی از توطئه های دشمنان نجات دهیم.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، رستمی در مراسم اختتامیه مرحله کشوری نخستین جشنواره مسابقات قرآنی "نجوای آسمانی هلال" و جشن بزرگ مهرورزی و امید که در مجتمع فرهنگی و زیارتی یاوران مهدی (ع) برگزارشد با بیان اینکه یکی از مشکلات در انجام برنامه های فرهنگی این است که به افراد اهل فن و متخصص و صاحب نظر سپرده نمی شود عنوان کرد: در مباحث فرهنگی باید افراد صاحب نظر باشند در صورتی که اینگونه نیست.


وی با بیان اینکه در جمعیت هلال احمر با توده مردم  و خیل عظیم داوطلبان و جوانان روبرو هستیم گفت: باید برنامه های فرهنگی را در حوزه جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر  نهادینه کنیم.

رستمی با بیان اینکه باید در برنامه های فرهنگی استدلال منطقی و اصولی داشته باشیم گفت: برای انجام کارهای فرهنگی ذوق هنری، خوش اخلاقی، ادب و تکریم نیاز است.

معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر برضرورت نهادینه کردن  فرهنگ قرانی در جامعه و زندگی افراد تاکید کرد و گفت:از این طریق می توانیم جامعه هدف را از گزند و آسیب های انحرافی ناشی از توطئه های دشمنان نجات دهیم.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۳ ، ۱۲:۵۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم


طی مراسمی،

نفرات برگزیده مرحله کشوری  نخستین جشنواره مسابقات قرآنی "نجوای آسمانی هلال" معرفی شدند

مراسم اختتامیه مرحله کشوری نخستین جشنواره مسابقات قرآنی "نجوای آسمانی هلال" و جشن بزرگ مهرورزی و امید در مجتمع فرهنگی و زیارتی یاوران مهدی (ع) برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، فرحنازرافع در این مراسم اظهار داشت: داوطلبان هلال‌احمر، مسیری را که رضایت خداوند در آن است و هدف تعالی و رسیدن به کمال را انتخاب کرده‌اند و این داوطلبان علاوه بر فعل خیر و خدمت‌رسانی به آحاد جامعه به مفاهیم قرآنی هم پرداخته‌اند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تأکید بر اثرگذاری داوطلبان هلال‌احمر در تغییر سبک زندگی افزود: این اثرگذاری در تغییر سبک زندگی افراد با استفاده از مفاهیم برگرفته از قرآن است.

  رستمی معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم با بیان اینکه در جمعیت هلال احمر با توده مردم  و خیل عظیم داوطلبان و جوانان روبرو هستیم گفت: برای کار فرهنگی  ذوق هنری، خوش اخلاقی،ادب و تکریم نیاز است.

وی گفت: ما  در جمعیت هلال احمر می توانیم فرهنگ قرانی را به جامعه هدف نهادینه کنیم و از این طریق جامعه هدف را از گزند و اسیب های انحرافی ناشی از توطئه های دشمنان نجات دهیم.

 دکتر محمد گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز در این مراسم با بیان اینکه داوطلبان بسیاری در جمعیت هلال احمر فعالیت مستمردارند اظهارداشت: در میان انها داوطلبین فعال در حوزه قران و معارف الهی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی گفت: بر خود افتخار می کنیم که در قم میزبان این افراد، آن هم در کناربارگاه حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در ادامه با بیان اینکه مهرورزی باید در بین احاد جامعه وجود داشته باشد افزود: با توجه به اهداف و نیاتی که در جمعیت هلال احمر است، داوطلبان یکی از مواردی را که نیاز است بدان توجه کنند مقوله انسانیت است و این اقدام با مهرورزی انجام می شود.

حجت الاسلام بنایی معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم نیز در این مراسم با بیان اینکه شاهد خدمات و فعالیت های خوبی از سوی جمعیت هلال احمر هستیم بیان داشت: جمعیت هلال احمر برنامه های فرهنگی خوبی را مد نظر قرار داده است.

گفتنی است، در رشته قرائت در بخش اقایان؛محمد مهدی شمس از مازندران،صادق نجفی از ایلام، محمد مهدی محمدی نژاد از گلستان و خانم ها مرضیه میرزایی پور از اخراسان رضوی،نرگس نصیری از فارس و صغری گل محمدی از قم به ترتیب رتبه های اول و سوم را کسب نمودند.

همچنین در رشته حفظ محمود بابایی از همدان،جعفر عباسی از همدان، محمد عارفیان از زنجان و خانم هاصدیق مرادی ناطق از خراسان رضوی،زهرا نبوی از گیلان و مریم بختیاری از بوشهر رتبه های اول و سوم را کسب نمودند.

آقایان محمد علی قاموسی از خراسان رضوی،روح الله پورعسگری از ایام و محمد رضا قاسمیان از خراسان جنوبی و خانم ها زکیه پویان مهر از خراسان شمالی، فاطمیه یاسمی از ایلام و سیده هاجرحسینی از بوشهر در رشته تفسیرصاحب رتبه های اول تا سوم شدند.

خاطرنشان می شود بازدید از کارگاه در حال ساخت ضریح حرم مطهر عسگریین،دیدار با ایت الله علوی گرگانی، بازدید از بیت امام از نمونه برنامه های این جشنواره بود ضمن اینکه در حاشیه این جشنواره ساختمان خیرین جمعیت هلال احمر قم نیز افتتاح شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۳ ، ۱۲:۵۴
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم



































































































۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۹۳ ، ۱۹:۴۰
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

مرحله کشوری نخستین جشنواره مسابقات قرآنی خانه های داوطلب سراسر کشور "نجوای آسمانی هلال" به میزبانی جمعیت هلال احمر قم  در مجتمع یاوران مهدی جمکران آغاز به کارکرد.

 به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم ، دکتر گلفشان در مراسم افتتاح این جشنواره  با بیان اینکه داوطلبان بسیاری در جمعیت هلال احمر فعالیت مستمردارند اظهارداشت: در میان انها داوطلبین فعال در حوزه قران و معارف الهی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی گفت: بر خود افتخار می کنیم که در قم میزبان این افراد، آن هم در کناربارگاه حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با بیان اینکه مسجد جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) دارای جایگاه و قداست خاصی است گفت: به برکت مسجد جمکران و  بارگاه ملکوتی حضرت معصومه( س )  حوزه های علمیه و...، کسانی که در قم تربیت می شوند به مراتب تاثیر گذاری بهتری در جهان دارند.

 وی با بیان اینکه بهترین تیم داوری  در این جشنواره در نظر گرفته شده است بیان داشت: همه تلاشها براین است که تعاملات و همدلی ها ها با برگزاری این گونه برنامه بیش از گذشته باشد.

حجت الاسلام سید مصطفی علامه مهری مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم نیز در این مراسم بر ضرورت توجه به قران و معارف اهل بیت (ع) تاکید و بیان داشت: خداوند زمینه سازی و وسیله  هدایت  افراد جامعه را از طریق قران و ائمه معصومین (ع) قرارداده است.

قران وسیله هدایت است

 وی  بیان داشت: توجه به قران و معارف اهل بیت (ع) عزت و سربلندی را برای جوامع به همراه دارد  و امروزه انچه باعث عزت مسلمین شد ه است توجه به قران و معارف اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه دوری از قران و معارف اهل بیت سبب گمراهی و ضلالت افراد در جوامع می شود ادامه داد:  اینکه امروزه شاهد هستیم که هر گوشه ای از جامعه اسلامی محل جولان کفار و مشرکین شده است، علتش این است که  از قران و معارف اهل بیت بدور هستند.

حجت الاسلام علامه مهری تصریح کرد: این جلسات و همدلی ها برای این است که بازگشت دیگرو انس بیشتری در قران داشته باشیم و زندگی ما همسو با قران و معارف اهل بیت باشد.

علیمردانی معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر قم نیز دراین مراسم عنوان کرد: از اینکه  خداوند توفیق به ما داد که میزبان شما باشیم بسیار خرسندیم  و امیدواریم  از این برنامه ها و حضور در قم فیض کافی را برده باشید و خاطرات خوبی برای شما مانده باشد.

وی تصریح کرد: در این جشنواره  برنامه های مختلفی پیش بینی شده، زیارت جمکران، بازدید ازکارگاه در حال ساخت ضریح حرم عسگریین، دیدار با مراجع و بازدید از بیت امام از نمونه  ان است.

در ادامه نیز علی علیزاده کارشناس و مجری این مسابقات نحوه برگزاری این مسابقات را به سمع و نظر حاضرین رساند.

گفتنی است امروز نیز مسابقات در بین خواهران و برادران در رشته های حفظ، قرائت و آزمون تفسیر برگزار شد ضمن اینکه مراسم اختتامیه و جشن بزرگ مهورزی و امید نیز فردا 5 شنبه با سخنرانی مسئولان کشوری و استانی در مجتمع یاوران برگزار میشود.





























۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۳ ، ۲۰:۵۷
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم




دستورالعمل مرحله کشوری جشنواره مسابقات قرآن کریم
(نجوای آسمانی هلال)

دستور العمل این مسابقات را دریافت کنید...


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ دی ۹۳ ، ۱۰:۵۴
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم