موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

جلسه هماهنگی برنامه های هفته سلامت به جهت برنامه ریزی و چگونگی انجام فعالیت ها در هفته هلال احمر و میلاد با سعادت حضرت علی (ع) با حضور رئیس و سر گروه های خانه داوطلب برادران برگزار گردید.

در این جلسه به مسایل و مشکلات در زمینه های مختلف توسط اعضای شواری خانه داوطلب اشاره شد و از سوی پرسنل داوطلبان این مسایل مورد بررسی قرار گرفت و در پایان اعضا و مسولین با نگارش موارد مطروحه و راهکارهای رفع مشکل و اجرای مطلوب برنامه ها به جمعبندی پرداختند.



 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۴۹
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

 برگزاری جلسه ماهیانه داوطلبان روستای خورآباد در این برنامه که این جلسه در روستای خورآباد۳۰فروردین برگزار شد، پس از تلاوت کلام الله مجید و خواندن حدیث کسا توسط اعضای داوطلب ،سرکار خانم شریف رازی ضمن خیرمقدم به اعضا و تبریک میلاد حضرت زهرا س از مسئول پایگاه به جهت فعالیت های این کانون تقدیر به عمل آورد.

در ادامه مولودی خوانی توسط داوطلبان به مناسبت ایام خجسته میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و اهدا هدیه به اسامی مبارکه  فاطمه و زهرا انجام پذیرفت.

گفتنی است در پایان خانم محرابی در مورد اهمیت آموزش مباحث امدادی برای داوطلبان نکاتی را بیان کردند .



 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۴۹
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

 به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم در جشنی که به مناسبت گرامیداشت روز زن و مقام مادر در سالروز میلاد باسعادت دخت نبی اکرم محمد مصطفی(ص) به دعوت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ترتیب داده شده بود جمع کثیری از داوطلبان شرکت کردند.

در این مراسم که مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سخنران آن بود، سرکار خانم ظهیری ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک این روز به بانوان فرهیخته ، در رابطه با سبک زندگی ایرانی اسلامی و تربیت فرزند به ایراد سخن پرداخت و گفت: زنان ما باید با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) به عنوان مادرانی نمونه به تربیت نسل آینده بپردازند. وی همچنین با توجه به اهمیت کار فرهنگی زنان در اجتماع خاطر نشان کرد کار فرهنگی مانند ساختن ساختمان نیست که شروع حین و پایان آن پدیدار باشد؛ ممکن است شما چه بسا بیشتر از یک یا چند ساختمان از نظر مالی نیروی انسانی و زمان وقت صرف کنید تا بتوانید چند درصد در جامه فرهنگ سازی نمایید.

در ادامه جناب حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم در رابطه با نقش زن و مادر و تاثیر شگرف این بانوان در پیشبرد اهداف مقدس نظام برای مدعوین سخن گفت.

گفتنی است در پایان از بانوان برتر دستگاه های استان توسط استاندار و هیات همراه تقدیر به عمل آمد که از جمعیت هلال احمر سرکار خانم سعیده شریف رازی به عنوان بانوی برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۵۱
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:تشرف بانوان سالمند به حرم حضرت معصومه(س) در قالب طرح نیابت
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، علیمردانی از اجرای طرح نیابت به مناسبت گرامیداشت ایام روز زن و روز مادر با رویکری جدید خبر داد و اظهار کرد: در ایام با سعادت میلاد حضرت زهرا(س) برآن شدیم تا تعدادی از بانوان سالمند آسایشگاه‌های مختلف قم را در راستای اجرای طرح نیابت با کمک داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به پابوس حضرت فاطمه معصومه(س) اعزام کنیم.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح طبق هماهنگی صورت گرفته با آسایشگاه‌های سالمندان شهر قم، تعداد 50 بانوی سالمند در حضور مدیرکل و معاونین جمعیت هلال احمر جهت زیارت حرم حضرت معصومه(س) به حرم مطهر و منور ایشان مشرف شدند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از مشارکت 30 نفر از داوطلبان برادر و خواهر در اجرای این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: بانوان سالمندی که در این برنامه به حرم مطهر مشرف شدند، سالیان زیادی بود که به فیض زیارت حضرت نائل نشده بودند که در این برنامه ضمن مولودی خوانی و مداحی با در دست داشتن شاخه‌های گل به زیارت حرم رفتند.



































۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۵۳
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۵۲
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

 جشن میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها و آموزش امدادی ویژه اعضای داوطلب شهر جفریه برگزار شد

در این مراسم خانم سعیده شریف رازی ضمن عرض تبریک این ایام خجسته از داوطلبان به مناسبت حضور فعالانه در بر نامه های داوطلبان تقدیر کردند و برنامه های هفته هلال احمر در این پایگاه را تشریح کردند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۴۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۳۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:

اجرای طرح‌های نیابت، مروجین سلامت، فرشتگان رحمت و داوطلب یار امداد و نجات در ایام نوروز

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، علیمردانی در تشریح فعالیت‌های نوروزی معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: در حوزه معاونت داوطلبان در ایام نوروز چهار طرح ملی نیابت، مروجین سلامت، فرشتگان رحمت و داوطلب یار امداد و نجات در استان قم به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در طرح فرشتگان رحمت که از ابتدای اسفند تا اوائل فروردین ماه اجرا شد، 4656 سبد کالا به ارزش سه میلیارد و 725 میلیون ریال با همت داوطلبین، خیرین و موسسات خیریه‌ای که با معاونت امور داوطلبان هلال احمر مشارکت کردند، بین خانواده‌های بی سرپرست، معلولین، سالمندان و خانواده‌های زندانیان توزیع شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای طرح ملی نیابت در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این طرح که طرح برگزیده بین المللی است داوطلبان در تیم‌هایی با حضور مدیرعامل جمعیت در سرای سالمندان حضور پیدا کرده و به نیابت از فرزندانشان خاطرات خوشی را در ایام نوروز برای آنها ایجاد کردند.

علیمردانی همچنین از اجرای طرح مروجین سلامت در ایام پر خطر پایان سال یاد کرد و گفت: برای کاهش خطرات چهارشنبه سوری، طرح مروجین سلامت با کمک روانشناسان و مشاوران و با حضور 1500 نفر از خانواده‌ها به اجرا رسید. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات برنامه دیگر معاونت امور داوطلبان در ایام نوروز بود که در این طرح 9 پزشک و پیراپزشک به صورت داوطلبی به مدت 13 روز در اکیپ‌های امداد نجات به ارائه خدمت پرداختند و در حوادث همیار امدادگران جمعیت هلال احمر بودند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۳۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم
جلسه ماهانه داوطلبان برادر درتاریخ 19//1/94 ذرساعت 17 درنمازخانه جمعیت برگزارگردید در این جلسه تعداد 50 نفراز داوطلبان که با حضور روسای سرگروها ورئیس خانه داوطلب برگزارگردیدوهمچنین با حضور تعدادی از اعضای داوطلبان وروسای پایگاهای ادارات مساجد وکارخانه جات برگزارگردیددراین جلسه پس ازبرگزاری تلاوت قرآن وزیارت عاشورا آقای مهندس سیدفوادبرقعی رئیس خانه داوطلب به تشریح وتبین حضورداوطلبان درکارهای گروهی وخدمات داوطلبانه واموربشردوستانه  پرداخت وخاطر نشان کرد که داوطلبان می تونند نقش بسیارمهمی درترویج وگسترش فرهنگ داوطلبی داشته باشندودرادامه توسط یکی ازداوطلبان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه سخنرانی صورت گرفت  سپس حضرت حجت السلام والمسلمین ابراهیم زاده ازپایگاه داوطلبی مسجد رسول خدا درخصوص مقام مادر وروز زن و میلاد حضرت زهرا  صحبت کردند  درادامه مولودی خوانی به مناسبت میلاد ام ابیها  توسط داوطلب گرامی جناب آقای مظفری انجام گرفت ودرپایان آقای علمدار رئیس پایگاه داوطلبی ثبت احوال مطالبی رادر مورد عوارض دیابت عنوان کرد که ازجمله دردرازمدت موجب سکته های مغزی قلبی وازکارافتادن کلیه ها ومشکلات دسنکاه گوارشی ونارحتی چشم ودرنهایت به کوری منجر خواهد شد که درمان وآموزش عمربیماران دیابتی را طولانی ترمی کند ودر پایان برنامه به5 نفر ازداوطلبان که به سوالات مسابقه (با عنوان الگوی برتربه مناسبت میلاد حضرت فاطمه)پاسخ صحیح داده بودند جوایزی داده شد.

اهداف برگزاری برنامه:هدف ازبرگزاری جلسات ماهانه بررسی عملکردها وارائه پشنهادات جهت بهبود فعالیتها که به شکل هدفمند درانجام وظایف خود کوشا بوده ودرارائه گزارش عملکردخودرااقدام نمایند0 درکل هدف:ارائه پشنهادات ورفع نواقص عملکرداعضامیباشدکه بایدبه صورت مداوم وماهانه برگزارگردد،که با توجه به حضورگسترده اعضا دربرنامه ها ومناسبت های ویژه می باستی باجمعیت درارتباط بوده ودرکلیه فعالیت ها تعامل داشته باشند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۰۲:۱۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم
دستورالعمل اجرایی جشنواره فیلم، عکس و دل نوشته برنامه های ملی فرشتگان رحمت، نیابت، داوطلب یار امداد و نجات و مروجین سلامت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر - اسفند 93 تا پایان فروردین ماه 1394


برای آکاهی از شرایط شرکت در مسابقه و دریافت فرم  بر روی عناوین فایل های زیر کلیک کنید.

دستورالعمل

فرم



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۵۱
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم