موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

۱۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۴ ثبت شده است

جلسه آموزشی بانوان داوطلب هلال احمر در روستای طغرود از توابع بخش جعفریه به همت معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، این برنامه با هدف گسترش فعالیت های عام المنفعه، خیرخواهانه و بشردوستانه و آشنایی داوطلبان با این نوع فعالیت ها، ضرورت آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و ارائه ی آموزش های لازم در این خصوص و ایجاد همدلی در بین داوطلبان روستا برگزار شد.
در این جلسه که با همت و هماهنگی مسئول پایگاه نمایندگی جمعیت هلال احمر استان قم در بخش جعفریه انجام شده بود، تعداد 77 نفر از خواهران داوطلب حضور داشتند.
رئیس اداره جذب و سازماندهی معاونت امور داوطلبان جمعیت استان قم در این جلسه فعالیت ها و برنامه های عام المنفعه، خیرخواهانه و بشردوستانه معاونت امور داوطلبان را تشریح و در خصوص نهضت بین المللی صلیب سرخ توضیحات و آموزش هایی را ارائه داد .
سعیده شریف رازی کسب آموزش و آمادگی های لازم داوطلبان جهت مقابله با حوادث و بلایای طبیعی را از ضرورت های جمعیت هلال احمر برشمرد و داوطلبان حاضر در جلسه را به فراگیری آموزش های امدادی در جمعیت هلال احمر دعوت کرد .
گفتنی است؛ در پایان جلسه، یکی از داوطلبان (سرگروه حمایت ) به عنوان کارشناس مشاوره به ارائه خدمات مشاوره به تعدادی از داوطلبان حاضر در جلسه پرداخت و مقرر شد این خدمات مشاوره به صورت دوره ای در هر هفته یکبار در پایگاه بخش جعفریه ارائه شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۴ ، ۱۳:۴۸
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

در راستای گسترش فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه صورت گرفت:

انعقاد تفاهم نامه مشترک بین جمعیت هلال احمر استان قم و مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین جمعیت هلال احمر و مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها در استان قم با هدف گسترش فعالیت‌های بشردوستانه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، امیر حسین علیمردانی از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین جمعیت هلال احمر و مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها در استان قم خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای اهداف خیرخواهانه، عام المنفعه و بشردوستانه ی جمعیت هلال احمر و با هدف؛ تلاش براى تسکین آلام بشرى، تأمین احترام انسان ها، کوشش در جهت برقرارى دوستى و تفاهم متقابل، صلح پایدار میان ملت ها و همچنین حمایت از زندگى و سلامت انسان ها منعقد شده است.
وی ادامه داد: این تفاهم نامه به منظور ایجاد انسجام و هماهنگی در برنامه ها و اقدامات سازمان های مردم نهاد برای جلوگیری از انجام فعالیت های موازی و افزایش اثربخشی فعالیت ها و همچنین توان افزایی سازمان های مذکور؛ بین جمعیت هلال احمر استان قم و مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها بین دو مجموعه به امضاء رسید.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: طبق این تفاهم نامه افراد بالای 29 سال خانواده های تحت پوشش مؤسسه، عضو افتخاری معاونت امور داوطلبان و زیر 29 سال، عضو افتخاری معاونت امور جوانان جمعیت خواهند شد که با عضویت می‌توانند در طرح ها و پروژه های جمعیت از قبیل تامین جهیزیه، تجهیزات پزشکی امانی، طرح نیابت، حمایت ماندگار، کاروان سلامت، فرشتگان رحمت و همای رحمت مشارکت کنند.
علیمردانی خاطرنشان کرد: هماهنگی جهت اجرای "طرح ماندگار" در قالب اهدای خون اعضا و داوطلبان جمعیت (خواهران و برادران) حداقل 2 با در سال، ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی ؛ درمانی و حمایتی به افراد تحت پوشش موسسه براساس دستورالعمل های ابلاغی سازمان داوطلبان، مشارکت در پروژه هایی که از طرف موسسه ، طبق ضوابط جمعیت ارائه شده باشد، فراهم کردن مکان آموزشی جهت برگزاری کلاسهای آموزشی مؤسسه ویژه اعضا و داوطلبان، پذیرش اعضای داوطلب موسسه به عنوان عضو حقیقی و تامین مربی کلاس های آموزشی امداد و کمک های اولیه جهت اعضای موسسه از موضوعات تعهد شده در این تفاهم نامه است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۴ ، ۱۳:۳۹
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:

اهدای 12 کمک جهیزیه به نوعروسان نیازمند

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از اهدای 12 کمک جهیزیه به نوعروسان نیازمند خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، امیر حسین علیمردانی از اهدای 12 کمک جهیزیه به نوعروسان نیازمند خبر داد و اظهار کرد: این هدایا شامل؛ یخچال، اجاق گاز، فرش، جاروبرقی، سرویس و ظروف آشپزخانه، لباس و لوازم اولیه و ضروری زندگی است که از طریق کمک های مردمی و داوطلبانه جمع آوری شده است.
وی افزود؛ این هدایا به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سالروز میلاد حضرت زینب (سلام ا... علیها) به نوعروسان نیازمند اهدا می شود.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اسان قم در پایان خاطرنشان کرد: عموم مردم و خیرین با هر توان مالی می توانند با اهدای مبالغ نقدی و کمک های غیرنقدی در این امر خیر سهیم باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۲۸
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

در اتاق فکر معاونت امور داوطلبان استان قم بررسی شد

بررسی راه‌کارهای ارتقای فعالیت‌های بشردوستانه داوطلبانه در راستای اهداف جمعیت هلال احمر

جلسه اتاق فکر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با موضوع «ارتقای فعالیت های داوطلبی در راستای اهداف سازمانی» برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، امیر حسین علیمردانی در جلسه اتاق فکر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم که با موضوع «ارتقای فعالیت‌های داوطلبی در راستای اهداف سازمانی» و با حضور جمعی از پرسنل و داوطلبان این جمعیت برگزار شد ، اظهار کرد: اگر ارتباط چهره به چهره با داوطلبان داشته باشیم با تکیه بر خرد جمعی مشکلات برطرف و اهداف سازمانی محقق خواهد شد .
وی با تأکید بر همدلی و همزبانی کارکنان و داوطلبان در برنامه‌های عام المنفعه و خیرخواهانه افزود: در حوزه داوطلبی و پرسنلی، افراد بیرون از سازمان نیز فعالیت‌ها، برنامه‌ها و برآیند این سازمان را رصد می‌کنند که این امر وظیفه ما را در کیفیت بخشی و گسترش فعالیت‌های عام المنفعه، خیرخواهانه و بشردوستانه سنگین‌تر خواهد کرد .
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم نداشتن علم و شناخت نسبت به مأموریت‌های سازمانی و همچنین محدودیت‌های سازمانی را دو مورد مهم و تأثیرگذار در تحقق اهداف سازمانی دانست و تأکید کرد: در صورتی که داوطلب نسبت به مأموریت‌های سازمانی و محدودیت‌های آن علم و شناخت کافی نداشته باشد ممکن است انتظاراتی شکل گیرد که محقق نشدن این انتظارات باعث کاهش انگیزه در داوطلب و سستی و رکود در سازمان شود .
علیمردانی ادامه داد: تعریف فرایندهای سازمانی و معرفی آن به داوطلب می‌تواند نقش مهمی در ایجاد انگیزه افراد داشته و فعالیت‌ها را بر اساس ساختار و دستورالعمل‌های سازمانی و همچنین راه‌های تحقق اهداف سازمانی جهت‌دهی دهد.
وی با اشاره به این که برای تحقق اهداف سازمانی می‌بایست فرصت‌ها و تهدیدهای آن سازمان را شناسایی کرد، گفت: از کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر انتظار می‌رود فرصت‌ها و تهدیدهای سازمان داوطلبان را به عنوان یک سازمان عام المنفعه و بشر دوستانه رصد کنند.
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه اخلاص داوطلبان و خیرین، اعتماد به امنیت مجموعه و عام بودن کار داوطلبانه جزء فرصت‌های مناسب سازمانی است، خاطرنشان کرد: قطعاً با برنامه‌ریزی، همت و تلاش بیشتر و همراهی و همیاری داوطلبان، نقاط تهدید سازمان داوطلبان به نقاط قوت آن تبدیل و خروجی آن به ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر منتهی خواهد شد.
در ادامه جلسه کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به ارائه توضیحاتی درباره کمک به نیازمندان در جهت کسب آرامش روحی خود، باقیات صالحات، مشارکت در فعالیت‌های عام المنفعه و بشردوستانه، کمک به دیگران برای رضای خدا، اهداف والای مذهبی، ارائه خدمت به عنوان حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان، انجام کار خیر با هدف تجارت معنوی، توسعه مشارکت عمومی برای داوطلبان، ایجاد امنیت خاطر و عزت‌مندی برای داوطلبان، اغنای روحی و آرامش روانی و درونی خود پرداختند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۱۷
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

بیش از 4 هزار رئیس خانه داوطلب در جمعیت هلال احمر مشغول به فعالیت هستند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: بیش از 4 هزار داوطلب بدون چشمداشت مالی و اجتماعی اقدامات متعددی را برای رضای خدا و بر اساس باورهای دینی و اجتماعی خود در خدمت‌رسانی به همنوعان انجام می‌دهند.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکتر فرحناز رافع در اختتامیه دوره توانمندسازی رؤسای خانه‌های داوطلبی سراسر کشور که عصر امروز در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجام شده در خانه‌های داوطلبی استان قم چشمگیر و قابل تقدیر است اظهار کرد: امیدواریم مدیرعامل، معاونین و روسای خانه‌های داوطلب استان قم همچون گذشته در اجرای طرح‌ها و همچنین کارهای جدید مانند بانک تجهیزات امانی که از این استان و اصفهان برگرفته و تبدیل به طرح ملی شد، پیشرو باشند.
وی ادامه داد: 500 نفری که در این گردهمایی سه روزه حاضر بودند منتخبی از 4 هزار رئیس خانه داوطلبی هستند که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به بیان گزارشی از فعالیت‌های این سازمان پرداخت و ابراز کرد: درخانه‌های داوطلب هیئت‌مدیره حاکم است و رئیس خانه‌ داوطلب طی یک دوره دو ساله توسط اعضای خانه انتخاب می‌شود، هیئت‌مدیره وظیفه تصمیم‌گیری نهایی را در خانه داوطلب عهده‌دار است و تمام خانه‌های داوطلبی در سازمان داوطلبان ثبت شده و مجوز فعالیت دارند.
رافع افزود: در هر خانه داوطلب چهار گروه مهارت، حمایت، مشارکت و هدایت فعالیت می‌کنند که کارهای متعددی را در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و معیشتی در قالب پروژه‌های تعریف شده با توجه به نیاز هر استان، شهر، بخش و روستا در دستور کار دارند.
وی با اشاره به اینکه داوطلبان جمعیت هلال احمر بدون چشمداشت مالی و اجتماعی از جمعیت و جامعه این اقدامات را برای رضای خدا و بر اساس باورهای دینی و اجتماعی خود انجام می‌دهند، ابراز کرد: سازمان داوطلبان حدود دو سال است به آموزش روسای خانه‌های داوطلب پرداخته که امیدواریم در این دوره‌های توان‌افزایی و آموزش‌هایی که به صورت ملی برگزار می‌شود، بتوانیم زمینه اثربخشی بیش از پیش فعالیت‌های داوطلبانه را فراهم کنیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۰۸
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

ایمان به خدا و خدمت به مردم جان هلال احمر است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت شیر و خورشید در زمان شاه جسمی بدون جان بود گفت: هلال احمر جسمی است که جان او ایمان به خدا و نیکوکاری نسبت به انسان‌ها است که این دو ویژگی حرکت آن را معنادار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در اختتامیه دوره توانمندسازی روسای خانه‌های داوطلبی سراسر کشور که عصر امروز در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: 22 بهمن روز پیروزی قیام اسلامی و خونین ملت ایران به رهبری امام امت(ره) است و شهر قم خاستگاه انقلاب و شهری است که امام راحل تمام دوران زندگی خود به جزء 14 سالی که در نجف اشرف بودند را تقریبا در آن سپری کردند.
وی با اشاره به اینکه آماده شدن شخصیت امام برای رهبری یک ملت در قرن بیستم میلادی، قرن فراموشی دین و مذهب در این شهر انجام شد، ابراز کرد: این آمادگی در ابعاد مختلف بود. آمادگی علمی که امام یک فقیه به معنای دقیق کلمه بودند، یک فیلسوف که ایشان در فلسفه بی نظیر بود. یک عارف که هفت سال از عمر خود را در محضر آیت الله شاه‌آبادی به فراگیری عرفان نظری گرفت و همچنین در عرصه تفسیر قرآن، ادبیات و علوم و دانش‌های دیگر و همچنین شناخت جهان سیاست متخصص و بی‌نظیر بودند و در این سرزمین مبارزه را آغاز کردند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: مهر 1341 مبارزه امام در شهر قم آغاز شد و از منزل ایشان بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها صادر می‌شد، دوم فردوین 42 در مدرسه فیضیه انقلاب شد. 15 خرداد 42 امام در قم دستگیر شد و زودتر از همه شهرهای مردم قم به پا خواستند. 13 آبان سال 43 این شهر شاهد دستگیری و تبعید امام بود و بالاخره 19 دی 1356 جرقه انقلاب از این شهر زده شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کار داوطلبان جمعیت هلال احمر کار عمیق فرهنگی است، بیان کرد: ما در نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در خدمت اهداف والای داوطلبان هستیم و برای اینکه در خانه‌های داوطلبی فرهنگ اسلامی، انسانی و بشردوستانه را در ابعاد گوناگون آموزش دهیم تلاش خواهیم کرد.
وی افزود: هنوز ابعاد زیادی از انقلاب اسلامی در ایران و جهان شناخته نشده است و اگر انقلاب اسلامی نبود هلال احمر با این وسعت ماموریت، مسئولیت، ظرفیت و ویژگی‌ها نمی‌توانست وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت شیر و خورشید در زمان رژیم شاهنشاهی جسمی بدون جان بود گفت: هلال احمر جسمی است که جان او ایمان به خدا و نیکوکاری نسبت به انسان‌ها است که این دو ویژگی حرکت آن را معنادار می‌کند.
معزی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها زمینه را برای حرکت به سمت خدای متعال فراهم کرده و در هلال احمر نیز این فرصت پدید آمده است که امیدواریم بتوانیم حداکثر استفاده را از این فرصت و ظرفیت انجام دهیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۰۱
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

فعالیت 50 خانه داوطلب در استان قم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در استان قم بیش از 50 خانه داوطلب توسط جمعیت هلال احمر ایجادشده که در حال حاضر تمام این پایگاه‌ها در فعالیت‌های هلال احمر مشارکت قوی و پر شور دارند.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکتر محمد گل‌فشان در اختتامیه دوره توانمندسازی روسای خانه‌های داوطلبی سراسر کشور که ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر، اظهار کرد: تقویت مسائل علمی برای داوطلبان جمعیت هلال احمر می‌تواند خانه‌های داوطلبی غنی و قوی را ایجاد کند که این خانه‌ها می‌توانند سهم به سزایی در از بین بردن و رفع گوشه‌ای از مشکلات و معضلات جامعه داشته باشند.
وی ادامه داد: در این دوره کارگاه‌های تخصصی بازاریابی اجتماعی، مدیریت تیمی و پیوست فرهنگی با حضور 500 داوطلب جمعیت هلال احمر برگزار شد. همچنین دیدار با مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی، بازدید از نمایشگاه مهدویت و آموزش سبک زندگی مهدوی، زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و نماز مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه‌های این گردهمایی سه روزه بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: امیدواریم با همکاری و هماهنگی که در این گردهمایی بین افراد ایجاد می‌شود و با انتقال تجربیات خوبی که در استان‌های مختلف شکل گرفته است شاهد ارتقاء بیش از پیش فعالیت‌های خانه‌های داوطلبی در سطح کشور باشیم.
دکتر گل‌فشان با اشاره به اینکه ما در استان قم بیش از 50 خانه داوطلب ایجاد کرده‌ایم، ابراز کرد: در حال حاضر تمام این پایگاه‌ها در فعالیت‌های هلال احمر مشارکت قوی و پر شور دارند و طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی را در راستای ماموریت‌های بشردوستانه جمعیت دنبال می‌کنند.
وی افزود: از جمله فعالیت‌هایی که در خانه‌های داوطلبی استان قم به همت داوطلبان انجام می‌شود بحث تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند است که این کار با حفظ کرامت افراد و حتی در برخی مواقع بدون اطلاع عروس انجام شده و جهیزیه تهیه شده در اختیار خانواده عروس قرار می‌‌گیرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: طبق آماری که اخیراً در این زمینه ارائه شده بالغ بر 500 میلیون تومان جهیزیه تاکنون توسط خانه‌های داوطلبی تهیه وتحویل خانواده‌های تحت پوشش شده است که به نوبه خود کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.
دکتر گل‌فشان راه‌اندازی بانک تجهیزات پزشکی امانی را از دیگر برکات خانه‌های داوطلبی استان قم عنوان کرد و افزود: طرح ارائه تجهیزات پزشکی به صورت امانی از سال 85 در قم شکل گرفته که طی آن اقلام مورد نیاز بیماران به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد و همین امر موجب شده این خانواده‌ها هنگامی که این کار را می‌بینند خودشان نیز اقلامی را تهیه کرده و برای استفاده دیگران به مجموعه اهدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه روسای خانه‌های داوطلبی باید نسبت به نشر کار خیری که انجام می‌دهند توجه داشته باشند، اظهار کرد: بسیاری از داوطلبان جمعیت هلال احمر دارای مدارک عالی و تخصص‌های خاص هستند و همه باید کمک کنند تا جایگاه خانه‌های داوطلبی را پررنگ‌تر از قبل کنند. باید تلاش کنیم خانه‌های داوطلبی را چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی رشد دهیم تا خدمتگذار جامعه باشیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر در پایان با تاکید بر اینکه داوطلبان بدون منت خدمت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اثر بخشی فعالیت‌های داوطلبانه در دنیا امری ثابت شده است. تا جایی که عنوان می‌شود خدماتی را که دولتها ارائه می‌کنند اثربخشی اقدامات داوطلبانه را ندارد و ما امیداریم خدمات خیرخواهانه شما داوطلبان پررنگتر از قبل، مستمر و موثر باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۴۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

آغاز به کار گرهمایی کشوری توانمندسازی روسای خانه‌های داوطلبی در قم

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از آغاز به کار گردهمایی سه روزه توانمندسازی روسای خانه‌های داوطلبی با حضور 500 نفر از روسا و فعالان خانه‌های داوطلبی سراسر کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، امیر حسین علیمردانی از آغاز به کار گردهمایی کشوری توانمندسازی روسای خانه‌های داوطلبی در مجمع یاوران مهدی خبر داد و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان قم میزبان گردهمایی کشوری دوره توانمندسازی روسای خانه‌های داوطلبی سراسر کشور است و بیش از 500 نفر از روسا و فعالان خانه‌های داوطلبی در این برنامه شرکت دارند.
وی با اشاره به اینکه این برنامه از برنامه‌های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است که به میزبانی استان قم برگزار می شود، بیان کرد: جذب، تقویت و گسترش داوطلبان یکی از عوامل موفقیت جمعیت هلال احمر در انجام وظایف و ماموریت‌های محوله است و این کارگاه در راستای توانمند سازی روسای خانه‌های داوطلبی برگزار می‌شود.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه مباحثی همچون بازاریابی اجتماعی، مدیریت گروه و تیم‌داری در این دوره سه روزه برای شرکت‌کنندگان تبیین خواهدشد، گفت: این آموزش‌ها با هدف اثربخشی فعالیت‌های داوطلبان به صورت کارگاهی انجام می شود تا افزایش کیفی و کمی فعالیت‌های داوطلبانه را در سطح کشور شاهد باشیم.
علیمردانی گفت: با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان از سراسر کشور به این برنامه دعوت شده‌اند، دوره آشنایی با زندگی سبک زندگی مهدوی نیز برای آنان برنامه‌ریزی شده است که با شرکت در آن با مباحث مهدویت آشنایی بیشتری پیدا کنند.
وی ادامه داد: کارگاه بازآموزی امداد و کمکهای اولیه نیز جزء برنامه‌های تدارک دیده شده در این سه روز است که با هدف ارائه آموزش ها در حوزه امداد و نجات به داوطلبان و آمادگی هر چه بهتر آنان در سوانح طبیعی برگزار خواهد شد.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه دیدار با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی و بازدید از نمایشگاه مهدویت از دیگر برنامه‌های این گردهمایی است، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این دوره توانمند سازی با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان داوطلبان، استاندار قم و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۴۰
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

به همت معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم «طرح نیابت» در آسایشگاه مؤسسه توان بخشی رضوان (بیماران اعصاب و روان) استان قم اجرا شد .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، «طرح نیابت» در آسایشگاه مؤسسه توان بخشی رضوان (بیماران اعصاب و روان) استان قم با حضور جمعی از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم اجرا شد.
این طرح با هدف خدمت داوطلبانه به نیازمندان و در راستای گرامیداشت و تکریم سالمندان، به مناسبت های مختلف توسط داوطلبان انجام می شود.
در طرح نیابت، ارائه ی خدمات عام المنفعه و بشردوستانه از جمله؛ آرایش، پیرایش، استحمام و انجام امور جاری سالمندان به نیابت از فرزندان سالمندان انجام می گیرد.
تیم اجرایی طرح نیابت، متشکل از 12 نفر از اعضاء گروه مهارت، به آسایشگاه رضوان مراجعه و ضمن آرایش و پیرایش و استحمام بیماران بستری، به دلجویی از این بیماران پرداختند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۳۵
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

 

طرح حمایت ماندگار با هدف اهدای خون توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در پایگاه داوطلبی مسجد 14معصوم (علیهم السلام) پردیسان قم اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، طرح حمایت ماندگار با هدف اهدای خون توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در پایگاه داوطلبی مسجد 14معصوم (علیهم السلام) پردیسان قم اجرا شد.
این حرکت انسان‌دوستانه با هماهنگی‌های انجام شده از سوی معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با سازمان انتقال خون استان و پایگاه داوطلبی مسجد 14 معصوم(علیهم السلام) پردیسان قم، تعداد 23 نفر از اعضای این پایگاه داوطلبی برای اهدای خون به سازمان انتقال خون استان مراجعه کردند.
این برنامه با هدف؛ گسترش اهدای خون آگاهانه و به منظور بهره گیری از ظرفیت انگیزه های مذهبی و اعتقادی با نیت خیرخواهانه برای نجات جان بیماران و همچنین تصمیم آگاهانه جهت اهدای خون مسئولانه در مناسبت های مختلف مذهبی تحت عنوان «نذرخون» اجرا می شود.
گفتنی است؛ معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، از تمامی اقشار، گروه ها، اصناف، ادارات و سازمان ها برای مشارکت در این امر خیرخواهانه و خداپسندانه دعوت به عمل می آورد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۲۸
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم