موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:تقدیر از مددکار معاونت امور داوطلبان استان قم در همایش کشوری سازمان امداد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، امیر حسین علیمردانی با اشاره به برگزاری همایش سراسری تجلیل از مددکاران سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: این همایش با حضور فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان کشور و دکتر مولارودی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

وی ادامه داد: معاون امور داوطلبان استان قم به همراه مددکار جمعیت در این همایش حضور یافته و در باشگاه مددکاران سازمان داوطلبان عضویت یافتند که در پایان این مراسم از مددکار جمعیت هلال احمر استان قم نیز تقدیر شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت استان قم در پایان خاطر نشان کرد: باشگاه مددکاران به منظور سازماندهی و آموزش‌ داوطلبان تشکیل شده و در سال جاری در دو مرحله آموزش‌های تخصصی و ویژه را برای مددکاران داوطلب و پرسنل جمعیت به منظور اثرگذاری بیشتر برگزار کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:فراخوان عضویت برای علاقمندان به فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از برپایی چادرهای جذب علاقمندان به فعالیت‌های بشردوستانه در هفته هلال احمر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، امیر حسین علیمردانی ضمن اعلام خبر جذب نیروهای داوطلب برای فعالیت در جمعیت هلال احمر استان قم، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های معاونت امور داوطلبان در هفته هلال احمر، برپایی چادر‌های فراخوان عضویت در دو بخش خواهران و برادران بود.

وی ادامه داد: این چادرها با هدف معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های هلال احمر و همچنین جذب علاقمندان به این حوزه با حضور داوطلبان برادر و خواهر برپا شده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: افرادی که در این فراخوان شرکت کرده‌اند، پس از جذب و حضور در کلاس‌های آموزشی همچون دوره‌های پایه‌های داوطلبی، خدمات داوطلبانه، امداد و کمک‌های اولیه، با توجه به توانمندی، ظرفیت و تخصصی که دارند در چهار گروه حمایت،‌ مهارت، مشارکت و هدایت سازماندهی می شوند.

علیمردانی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر هفت هزار و 300 نفر عضو داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم هستند که در فعالیت‌های مختلف در طول سال با جمعیت مشارکت دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

با حضور پرسنل و اعضای فعال هلال احمر قم؛ همایش «انسان مهربان، دنیای آرام» برگزار شد

همزمان با دومین روز از هفته هلال احمر، خانواده جمعیت هلال احمر استان قم به نمایندگی از جمعیت‌های سراسر کشور در همایش انسان مهربان، دنیای آرام با حضور ریاست جمهوری حاضر شدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم،290 نفر از پرسنل و اعضای جمعیت هلال احمر استان قم با حضور منظم و مثال زدنی خود با پوشش متحدالشکل در همایش «انسان مهربان، دنیای آرام» که در 19 اردیبهشت ماه 1394 با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در سالن همایش های جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، با توجه به هماهنگی های انجام شده شب پیش از مراسم اعضای جوان و امدادگر و داوطلبان جمعیت هلال احمر قم در محل سازمان امداد نجات استان تهران مستقر شدند تا صبح روز همایش خود را به محل برگزاری مراسم برسانند.

اعضای جمعیت هلال احمر قم با پوشش شال های سه رنگ که هر رنگ نماد حضور اعضای فعال معاونت های امداد و نجات و جوانان و داوطلبان بود و کاورهای مصوب سازمان به این مراسم جلوه ای دیگر بخشیدند.

شایان ذکر است این اتحاد و نظم در پوشش که مختص استان قم بود، مورد توجه خبرنگاران و عکاسان حاضر در مراسم قرار گرفت .

داوطلبی و غیردولتی بودن ویژگی هلال احمر

رئیس جمهور در همایش انسان مهربان، دنیای آرام در جمع خانواده هلال احمر، گفت: سازمان جوانان هلال احمر در کشور سازمان بسیار مهمی است و در صورتی که نیاز به کمک داشته باشید، آماده ایم تا این سازمان توسعه پیدا کند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در اسلام و منطق انبیاء کمک به انسان ها ، حیوانات و نباتات جایگاه بالایی دارد ، گفت: اولین توسعه ای که پیامبر اکرم (ص) به لشگریان و سپاهش می کند این است که وقتی وارد شهری شدید ، درخت ها را قطع نکنید و اولین توصیه توجه به محیط زیست است.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این همایش تاکید کرد :ما نسبت به زمین هم مسوول هستیم. نباید زمین را آلوده کنیم. وظیفه ما زنده کردن و احیای زمین است. این بخش از مسوولیت با رسالت شما در هلال احمر بسیار نزدیک و گاهی عینا منطبق است.

رییس دولت تدبیر و امید ، داوطلبانه بودن را یکی از ویژگی های جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: از ویژگی های دیگر این جمعیت؛ استقلال ، غیر دولتی بودن و خیرخواهی است.

روحانی در ادامه افزود: هر کجا پرچم هلال احمر برافراشته شده است ، انسان احساس آرامش می کند و چقدر لذت بخش است آن زمانی که یکی را نجات می دهید که در آن صورت گویی انسانیت را نجات داده اید.

روحانی همچنین اعلام کرد: دولت به گسترش سازمان جوانان کمک خواهد کرد و با برنامه ریزی ها ی انجام شده ان شاء الله در سال آینده این سازمان آمار خوشحال کننده تری به ملت ایران می دهد، این برای جامعه بسیار ارزشمند است.

گفتنی است در پایان این همایش خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر استان قم برای زیارت در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شهر ری حضور یافتند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۳
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم
همزمان با هفته هلال احمر برگزار می‌شود،نمایشگاه عکس «نقش هلال» در نگارستان اشراق

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری نمایشگاه «نقش هلال» در هفته هلال احمر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، امیر حسین علیمردانی با اشاره به اینکه معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم برنامه‌های مختلفی را در هفته هلال احمر طرح ریزی کرده، گفت: از جمله‌ برنامه‌های این معاونت در هفته هلال احمر برگزاری نمایشگاه عکس «نقش هلال» است که با هدف انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعیت هلال احمر برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه عکس‌هایی با موضوع فعالیت‌های فرهنگی، بشر دوستانه و امدادی جمعیت هلال احمر استان قم به نمایش در آمده است وعلاقمندان برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌ها و خدمات هلال احمر می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه عکس‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه آثار زینب رمزی، از داوطلبان جمعیت است، خاطرنشان کرد: علاقمندان جهت بازدید از «نقش هلال» می‌توانند از روز دوشنبه بیست و دوم لغایت بیست و هشتم اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر به نگارستان اشراق واقع در ابتدای خیابان شهدا(صفائیه) مراجعه کنند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۱۵
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

برگزاری جلسه پرسش وپاسخ در رابطه (چه کنیم سالم بمانیم )در پایگاه داوطلبی مسجد حضرت زینب به مناسبت هفته سلامت باحضور اقای دکتر عزتی از پزشکان داوطلب جمعیت هلا احمر





در این برنامه مولودی خوانی به مناسبت میلاد باسعادت امام جواد(ع) توسط داوطلبن برگزار گردید در ادمه سرکار خانم محرابی در رابطه با پرژه هایی که در معاونت داوطلبان  در حال اجراست برای مدعوین صحبت نمودند وانان را با رسالت های داوطلبان اشناکردند .جناب دکتر عزتی در رابطه با سلامت وپیشگیری واصلاح الگوی زندگی به شکل پرسش وپاسخ به داوطلبان ارایه خدمت نمودند ودر پایان گفتگو به ۳نفر از کسانی که به سمالات مطرح شده بعد از اموژش پاسخ صحیح دادند جوایزی اهدا گردید در پایان برنامه جناب دکتر عزتی به ویزیت رایگان داوطلبان پرداختند وبیش از ۱۰تن را ویزیت نمودند



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۵۹
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد: غربالگری و تست سلامت مشتریان موسسه اعتباری کوثر با حضور پزشکان و پرستاران هلال احمر

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، امیر حسین علیمردانی با اشاره به قرارگرفتن در هفته سلامت، اظهار کرد: در ششمین روز از هفته سلامت طبق تعامل صورت گرفته بین جمعیت هلال احمر استان قم و موسسه اعتباری کوثر به منظور غربالگری مشتریان و مراجعین این موسسه، پزشکان و پرستاران به مدت دو روز در شعب آن به ارائه خدمات بهداشتی می‌پردازند.

وی ادامه داد: در این میز‌های سلامت خدماتی همچون کنترل فشار خون و قند خون افراد به صورت رایگان انجام می‌شود.

معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: این طرح در چهار شعبه موسسه در سطح شهر قم با حضور 8 پزشک و 8 پرستار در روزهای پایانی هفته سلامت اجرایی شده است.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۳۸
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم











۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۱۴
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

به همت معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد:  پیاده روی و اجرای برنامه ورزش صبحگاهی در بوستان بنیادی

اعضاء و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم صبح امروز مسیر جمعیت هلال احمر تا بوستان بنیادی را پیاده روی کرده و در آنجا به ورزش صبحگاهی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، همزمان با هفته سلامت و به منظور فرهنگ سازی ورزش همگانی و ورزش صبحگاهی اقدام به برگزاری برنامه پیاده روی از ساختمان جمعیت هلال احمر تا بوستان بنیادی کرد.

اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر پس از طی مسیر و تجمع در بوستان بنیادی به انجام ورزش صبحگاهی پرداختند.

دکتر محمد گل‌فشان در این مراسم با اشاره به اینکه انجام ورزش صبحگاهی امروز به صورت نمادین انجام می‌شود، بیان کرد: امیدوارم این حرکت آغازی برای همه ما باشد که نسبت به ورزش و تحرک و ورزش‌های همگانی توجه جدی کنیم، چرا که بسیاری از ما سلامت لازم را نداریم و لازم است به این مطلب توجه کنیم که باید با انجام ورزش پویایی و سلامت خودمان را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: اکثر قریب به اتفاق بیماری‌ها در اثر عدم تحرک به وجود می‌آید و جدای از آن با توجه به وضعیت روحی روانی کنونی که بشر با آن مواجه است، بهترین چیزی که می‌تواند آلام روحی، روانی و جسمی ما را به نوعی تسکین دهد، ورزش است و باید توجه جدی به این مطلب داشته باشیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: هر کدام از شما به عنوان یک سفیر سعی کنید در منازل و خانواده‌ها ورزش همگانی را فرهنگ سازی کرده و گسترش دهید و اطرافیان خود را از اهمیت ورزش آگاه کنید که این موضوع نوعی امر به معروف است.

در ادامه این برنامه، عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به قرارگرفتن در هفته سلامت، اظهار کرد: از دکتر گل‌فشان و مجموعه هلال احمر استان قم به جهت برگزاری این برنامه ورزشی آموزشی تشکر می‌کنم و جای تقدیر دارد که این جمعیت نه فقط در هفته سلامت، بلکه در طول سال نسبت به سلامت مجموعه خودشان و جامعه توجه زیادی دارند.

وی ادامه داد: اگر همه دستگاه‌ها ورزش صبحگاهی را در دستور کار قرار دهند، سلامت جامعه ما تضمین خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه ورزش همگانی مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شده است، بیان کرد: بسیاری از مراجع معظم تقلید، علما، فضلا و مسئولین کشوری و وزارت ورزش و جوانان از دیرباز بر موضوع ورزش تاکید کرده‌اند و انتظار و توقع هم همین است که فعالان دستگاه‌های دولتی که با عدم تحرک مواجه هستند و خطرات زیادی همچون دیابت آنها را تهدید می‌کند، به سمت ورزش صبحگاهی و همگانی حرکت کنند تا از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و ناراحتی‌های جسمی و روحی ایمن شوند.

عابدی با بیان اینکه ورزش در طول روز برای تمام اقشار جامعه به ویژه بانوان لازم است، گفت: اگر بانوان ما با ورزش مانوس شوند می‌توانند محیطی امن و آرام را برای خانواده‌ها فراهم کنند که این موضوع از نظر روانی بسیار موثر است.

در ادامه برنامه دکتراکبر حق ویسی از کارشناسان تغذیه به ارائه نکات آموزشی در خصوص نحوه تغذیه و مصرف غذای سالم پرداخت.

در پایان به تعدادی از حاضرین به قید قرعه هدایایی اهداء شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۰۰
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد: جمع آوری کمک‌های نقدی برای مردم ستم دیده یمن

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از جمع آوری کمک‌های ریالی و ارزی مردم شریف قم برای کمک به مردم ستم دیده یمن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، علیمردانی با اشاره به تجاوز رژیم سعودی به کشور یمن و کشته، زخمی و بی‌خانمان شده عده‌ زیادی از مردم مسلمان این کشور در این جنگ نابرابر، اظهار کرد: در پی وقوع جنگ در یمن و به دنبال آن آواره شدن هزاران انسان بی پناه، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در راستای اهداف وبرنامه‌های انسان ‌دوستانه و با بهره‌گیری از همت والا و توان بالقوه اعضاء، داوطلبان و ملت شریف میهن اسلامی‌مان برای حمایت از کودکان، زنان و افراد ستم دیده در این تهاجم وحشیانه، نسبت به برپایی ایستگاه‌های جذب کمک‌های مردمی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم نیز در نظر دارد با همت داوطلبان، جوانان و امدادگران نسبت به برپایی ایستگاه‌های جمع آوری کمک‌های نقدی مردم شریف استان قم اقدام کند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به برپایی پایگاه‌های جمع آوری کمک‌ها از روز چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه، بیان کرد: اوج جمع آوری کمک‌ها در روز جمعه با حضور پرشور نمازگزاران نوع دوست و شریف شهر مقدس قم در پای صندوق‌ها در میدان آستانه خواهد بود.

علیمردانی افزود: در همین راستا شماره حساب‌های 99999 نزد بانک‌های ملت، ملی، صادرات، رفاه کارگران، تجارت، مسکن، دی، سپه و شهر جهت اخذ کمک‌های ریالی مردم شریف و همچنین شماره حساب999999 حساب ارزی (یورو) نزد بانک ملت و شماره 702070 حساب ارزی(دلار) نزد بانک ملی آماده جذب کمک‌ها به صورت غیر حضوری اعلام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم مومن و خداجوی قم می‌توانند جهت پرداخت کمک‌های نقدی در روز جمعه به پایگاه‌های اطراف حرم مطهر و صحن آستانه مراجعه کرده و در روزهای دیگر نیز برای اهدای وجوه نقدی خود به ساختمان‌های اداری جمعیت هلال احمر و همچنین پایگاه‌های جمعیت مستقر در مساجد، ادارات و کارخانه‌ جات مراجعه کرده و هدیه خود را تحویل دهند.









۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۳۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

به همت معاونت امور داوطلبان هلال احمر قم برگزار می‌شود؛ پیاده روی و اجرای ورزش صبحگاهی در سومین روز از هفته سلامت

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی در هفته سلامت با حضور اعضا و داوطلبان این معاونت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، علیمردانی در تشریح برنامه‌های هفته سلامت معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: به منظور تحقق اهداف و ماموریت‌های عام المنفعه جمعیت جهت تسکین آلام بشری و بهبود سطح سلامت انسان‌ها، معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم همسو با سیاست‌های عالی و بشر دوستانه نظام اسلامی و در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام عظمای ولایت در حوزه سلامت، در اردیبهشت سال جاری همزمان با هفته سلامت برنامه‌های مختلفی را با شعار جهانی «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» با حضور متخصصین داوطلب، با همدلی و همزمانی برای ارتقای عادلانه سلامت در جامعه اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای پیشگیری و خودمراقبتی، اعزام داوطلبان به سازمان اهدای خون برای اهدای خون سالم تحت عنوان «حمایت ماندگار» و حضور داوطلبان و اعضاء در بیمارستان‌ها جهت عیادت از بیماران به ویژه بیماران خاص جهت همدردی با آنها از جمله برنامه‌هایی است که از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به اجرا خواهد رسید.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در پایان از اجرای برنامه پیاده روی در سومین روز از هفته سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی در هفته سلامت اجرای پیاده روی و انجام ورزش صبحگاهی و همچنین ارائه آموزش توسط کارشناسان تغذیه و برپایی سفره صبحانه سالم در روز پنجشنبه است که این حرکت فرهنگی ورزشی از جمعیت هلال احمر آغاز در بوستان شهید بنیادی به پایان خواهد رسید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۰۴
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم