موج مهر...

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

سرای خبر معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

موج مهر...

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمیعاً (مائده- 48)
در نیکیها بر یکدیگر سبقت جویید، بازگشت همه شما به سوی خداست.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه ی وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است...
در این وبلاگ گزارش های خبری و تصاویر فعالیت های انجام شده در معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به روز می شود...

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد؛
آغاز فعالیت رسمی مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم با مجوز استانداری
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از آغاز فعالیت رسمی مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم با مجوز استانداری خبر داد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از آغاز فعالیت رسمی مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم با مجوز استانداری خبر داد.
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و اجرای اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تصویب  نامه شماره 27862 ت 31281 ه مورخ 8/5/84 هیأت وزیران، پروانه فعالیت سازمان مردم نهاد مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم، به شماره ثبت 1767  توسط استاندار قم صادر گردید.
امیرحسین علیمردانی عنوان کرد: مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و با هدف نیکوکاری و فعالیت های خیرخواهانه فعالیت دارد.
وی با تأکید بر این که خیرین جزء افراد توانمند جامعه هستند، اهداف این مجمع را؛  تلاش برای شناسایی، هدایت و جذب خیرین استان جهت کمک به نیازمندان، اجرای بهینه طرح ها و پروزه های داوطلبی، تبلیغات و فرهنگی سازی جهت جذب خیرین و کمک های مردمی، ارتباط و تعامل با خیریه ها و مراکز دیگر به منظور جذب منابع مالی جهت کمک به نیازمندان، برقراری ارتباط با خیرین داخل و خارج از کشور در جهت تأمین مابع مالی و اجرای فعالیت های اقتصادی عام المنفعه از قبیل برپایی بازارچه های خیریه برشمرد.
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال استان قم، فعالیت این مجمع را بر مبنای شعار "داوطلبان حلقه ی اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان" خواند و افزود: فعالیت این مجمع در راستای تحقق شعار "داوطلبان حلقه ی اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان" ،  بر طبق اساسنامه مصوب "مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم "  و به شکل افتخاری و داوطلبانه انجام می گیرد.
گفتنی است؛ امیرحسین علیمردانی، از عموم علاقمندان خیر جهت عضویت در این مجمع دعوت به عمل آورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم


فایل جزوه "تفسیر سوره مبارکه فجر"  و "سئوالات مسابقه"  را از اینجا دریافت نمایید.

دریافت

دریافت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۴:۲۵
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

به همت امور بانوان جمعیت هلال احمر استان قم و با دعوت امور زنان استانداری انجام شد. 
بازدید پرسنل و داوطلبان خواهر استان قم از نمایشگاه عفاف و حجاب
به همت امور بانوان جمعیت هلال احمر استان قم و با دعوت امور زنان استانداری، پرسنل و داوطلبان خواهر از نمایشگاه عفاف و حجاب بازدید کردند. 



به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، به همت امور بانوان این جمعیت و با دعوت امور زنان استانداری، پرسنل و داوطلبان خواهر از نمایشگاه عفاف و حجاب بازدید کردند. 
مسئول امور بانوان جمعیت هلال احمر استان قم در حاشیه بازدید از این نمایشگاه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را از ضروریات فرهنگی بانوان دانست و عنوان کرد: حجاب و عفاف یک باور اعتقادی و بینش و معرفت اسلامی است و ما باید زنان را به آن درجه از معرفت اسلامی برسانیم که حجاب را وظیفه شرعی خود بدانند.
سعیده شریف رازی ضمن تشکر از اداره ارشاد در جهت برپایی این نمایشگاه گفت: عفاف و حجاب نخستین مسئله ای است که به عنوان نماد فرد مسلمان در جهان مطرح است و یک خواسته الهی برای پاک زیستن است و نمی توان با آن به صورت سلیقه ای برخورد کرد.
وی به تهاجم فرهنگی غرب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جامعه ما در معرض خطرهای مختلف از جمله استفاده نامناسب ماهواره، فیلم های مستهجن غربی و اینترنت قرار گرفته که آسیب شناسی این مسأله و آموزش و بیان معارف دینی در این خصوص، واکسینه ای است برای جریانی که می خواهند جامعه را به سمت بی عفتی و بی حیایی سوق دهند.
مسئول امور بانوان جمعیت هلال احمر استان قم، تأثیرگذاری رسانه های تصویری را در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مهم ارزیابی و تصریح کرد: با استفاده از شیوه های مختلف باید با تهاجم غرب مقابله کرد که در این میان رسانه ی ملی بهترین کارایی را در ایفای این نقش بر عهده دارد و یکی از شیوه های دیگر نیز می تواند برپایی نمایشگاه هایی در این خصوص باشد.
سعیده شریف رازی اظهار امیدواری کرد: برپایی چنین نمایشگاه هایی همواره در دستور کار مسئولین فرهنگی-اجتماعی استان قرار گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۴:۰۶
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم


جناب آقای امیرحسین علیمردانی؛

معاون محترم امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم؛

سلام علیکم؛

احتراماً؛ خبر درگذشت ابوی گرامی همسر محترمتان همه ی ما و داوطلبان جمعیت استان را متأثر کرد.

بدینوسیله درگذشت آن مرحوم مغفور را تسلیت عرض نموده، برای ایشان از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جزیل خواستاریم.

روحشان قرین رحمت و مغفرت الهی باد.

روابط عمومی معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۲
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

 

در معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم انجام شد
برگزاری جلسه هم اندیشی رؤسا و سرگروه های خانه های داوطلبی قم
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، جلسه هم اندیشی رؤسا و سرگروه های خانه های داوطلبی استان قم در معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمراین استان برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، در این جلسه که با حضور معاون امور داوطلبان، رؤسای ادارات، پرسنل و رؤسای و سرگروه های خانه های داوطلبی جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد اعضای جلسه ضمن بررسی موضوعات و برنامه های مهم کاری؛ انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای خود را مطرح و در این خصوص به تبادل نظر پرداختند.
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم ضمن تشکر از حاضرین در جلسه گفت: در فرصت کمی که تا انتخابات رؤسا و سرگروه های خانه های داوطلبی باقی مانده است شایسته است که این عزیزان با فعالیت های گسترده، کارنامه عملیاتی درخور شأن از خودشان بر جای بگذارند.
امیرحسین علیمردانی با تأکید بر داشتن تیم کاری در خانه های داوطلبی اظهار داشت: اهداف و برنامه های داوطلبی زمانی محقق خواهد شد که ما با برنامه ریزی دقیق و ارتباط و تعامل مناسب با داوطلبان بتوانیم کارگروهی را در قالب تیم های کاری انجام  دهیم و مدیریت کنیم.
وی بر ارتباط رؤسا و سرگروه های خانه های داوطلبی با سایت سازمان داوطلبان، جمعیت هلال احمر استان و وبلاگ موج مهر تأکید کرد و ادامه داد: خبر برگزاری ویژه یرنامه های معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان در سایت سازمان داوطلبان، جمعیت هلال احمر استان قم و وبلاگ موج مهر، به روز درج می شود لذا  انتظار می رود رؤسا و سرگروه های خانه های داوطلبی و داوطلبان فعال با این سایت ها در ارتباط باشند.
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به انتخابات پروژه جهیزیه، از کاندیداهای داوطلب در این انتخابات تشکر و به برگزیدگان این انتخابات برای خدمت هرچه بیشتر در عرصه ی خدمات عام المنفعه و خیرخواهانه تبریک گفت.
امیرحسین علیمردانی از برگزاری انتخابات "پروژه تجهیزات پزشکی" بعد از ماه صفر خبر داد و عنوان کرد: انتخابات پروژه تجهیزات پزشکی بعد از ماه صفر برگزار خواهد شد که می بایست با آسیب شناسی انتخابات "پروژه جهیزیه"  این انتخابات بهتر از قبل برگزار گردد.
وی با اشاره به 14 آذر، روز جهانی داوطلبان تصریح کرد: 14 آذر روز جهانی داوطلبان است که با تکیه بر ظرفیت داوطلبان برنامه های گسترده ای خواهیم داشت و انتظار می رود رؤسا و سرگروه های خانه های داوطلبی در جلسه ای که در این خصوص برگزار خواهد شد راهکارها  و برنامه های پیشنهادی مناسبی داشته باشند.
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: کار گروهی داوطلبی به مثابه کشتی است که توسط داوطلبان هدایت می شود و با تعهد و هدایت آن ها به مقصد خواهد رسید لذا عدم تعهد، حضور و فعالیت داوطلبان باعث عدم تحرک و واژگون شدن این کشتی خواهد شد.
امیرحسین علیمردانی ادامه داد: در طول  6  ماه گذشته بیش از 1000 نفر جذب عضو داشته ایم که این تعداد جذب، نشان از فعالیت خوب داوطلبان و انکاس فعالیت های آنان در جهت ایجاد انگیزه و جذب بیشتر برای خدمت به اقشار نیازمند است.
گفتنی است: جلسه هم اندیشی رؤسا و سرگروه های خانه های داوطلبی استان قم به طور متوسط در هر ماه یک بار برگزار می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۴:۳۵
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

 

توسط معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم؛
اسامی منتخبین چهارمین دوره انتخابات پروژه داوطلبی جهیزیه قم منتشر شد
 اسامی منتخبین چهارمین دوره انتخابات پروژه داوطلبی جهیزیه، توسط معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم منتشر شد




به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، اسامی منتخبین چهارمین دوره انتخابات پروژه داوطلبی جهیزیه، توسط معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم منتشر شد
پروژه داوطلبی جهیزیه یکی از پروژه های داوطلبی ابتکاری، فعال و مستمر معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم است که با توجه به عدم تمکن مالی برخی از خانواده ها، در جهت تأمین بخشی از جهیزیه نوعروسان نیازمند و با تکیه بر منابع مالی و غیرمالی اعضا، داوطلبان و مساعدت خیرین و مؤسسات خیریه انجام می شود.
این پروژه داوطلبی قریب به 9 سال پیش فعالیت خود را آغاز نموده و تمامی فعالیت های آن طبق شیوه نامه مصوب این پروژه به طور داوطلبی انجام می گیرد.
به گفته ی معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، انتخابات پروژه داوطلبی جهیزیه با حضور  پرشور اعضا و داوطلبان  و با کاندیداتوری 23 نفر از داوطلبان (19 نفر هیأت مدیره و 4 نفر بازرسی) برگزار شد.
امیرحسین علیمردانی اعضای هیأت مدیره مصوب در شیوه نامه جهیزیه را 9 نفر عنوان و تصریح کرد: اعضای هیأت مدیره متشکل از نه نفر با ترکیب انتصابی و انتخابی است.
وی اعضای انتصابی را 4 نفر و اعضای انتخابی را 5 نفر برشمرد و افزود: اعضای انتصابی چهار نفر و متشکل از: مدیرعامل، معاون امور داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و خزانه دار جمعیت هلال احمر استان قم و اعضای انتخابی پنج نفر متشکل از؛ مسئولین شاخه ها با کسب حداکثر آراء که با حضور اعضاء و داوطلبان انتخاب می شوند و با ابلاغ مدیرعامل رسمیت پیدا می کنند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم ؛ صندوق انتخابات هیأت مدیره و بازرسین پروژه جهیزیه با حضور معاون امورداوطلبان، پرسنل این حوزه، نماینده حراست جمعیت هلال احمر استان و برخی از کاندیداها باز شد و آراء مورد شمارش قرار گرفت.
بر طبق این گزارش، کل آراء مأخوذه 185 رأی بوده است که از این تعداد آراء 183 رأی صحیح و 2 رأی سفید بوده است.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم اسامی منتخبین چهارمین دوره انتخابات پروژه داوطلبی جهیزیه قم  بدین شرح می باشد:

منتخبین هیأت مدیره:

1-    اکرم رزاقی با أخذ 166 رأی، نفر اول
2-    زهره نژاد رمضانی با أخذ 165 رأی، نفر دوم
3-    فاطمه گائینی با أخذ 144 رأی، نفر سوم
4-    اعظم سبزی با أخذ 110 رأی، نفر چهارم
5-    محمدحسین خداپرست با أخذ 79 رأی نفر پنجم
6-    محمدرضا قاسم نیا با أخذ 47 رأی، عضو علی البدل اول
7-    اشرف ممیز با أخذ 23 رأی، عضو علی البدل دوم

منتخبین بازرسی:

1-    فاطمه یولچی با أخذ 156 رأی، نفر اول
2-    عشرت آقابابایی با أخذ 131 رأی، نفر دوم
3-    محمد یوسفی با أخذ 44 رأی، عضو علی البدل
شایان ذکر است: فعالیت هیأت مدیره پروژه داوطلبی جهیزیه به صورت دوسالانه  است  و ابلاغ ایشان از سوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم صادرخواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۳
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم

معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:
عزاداری داوطلبان قم در  هیأت حسینی با عنوان"داوطلبان عاشورایی"
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از عزاداری داوطلبان جمعیت این استان در  هیأت حسینی با عنوان"داوطلبان عاشورایی" خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر این استان از عزاداری داوطلبان در  هیأت حسینی با عنوان"داوطلبان عاشورایی" خبر داد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم ، ضمن برشمردن ویژه برنامه های اجرا شده در ایام دهه اول محرم؛ گرامیداشت اهداف با ارزش قیام عاشورا، انتقال مفاهیم و پیام های ناب عاشورایی به داوطلبان و ترویج فرهنگ ایثار و گذشت با تأسی از واقعه ی عاشورا  را از جمله اهداف برگزاری این ویژه برنامه ها برشمرد.
 امیرحسین علیمردانی، ویژه برنامه های برگزار شده توسط داوطلبان در این ایام را این گونه تشریح کرد:

عزاداری داوطلبان برادر در  هیأت حسینی با عنوان"داوطلبان عاشورایی"

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: در ایامی که مزین به نام امام حسین (علیه السلام) و خاندان حسینی بود داوطلبان عاشورایی استان قم، در حالی که ملبس به لباس ها سیاه بودند با برگزاری و برپایی ویژه برنامه های متعدد، این ایام را گرامی داشتند و  به مولا و مقتدای خویش حضرت حسین ابن علی(ع) ادب کرده و در رثای غم و اندوه و مصیبت جانکاه آن حضرت نوحه سردادند و اشک ماتم ریختند.
امیرحسین علیمردانی افزود: تعداد زیادی از داوطلبان برادر با تشکیل هیأت و دسته ی عزاداری حسینی با عنوان "داوطلبان عاشورایی" به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت کردند و به عزاداری و نوحه خوانی پرداختند.
وی تصریح کرد: در صبح روز هشتم محرم پس از مراسم مرثیه سرایی و زیارت عاشورا، دسته ی عزاداران و داوطلبان عاشورایی برادر با هماهنگی فرمانداری و نیروی انتظامی، از جمعیت هلال احمر این استان به سمت حرم مطهر حرکت و پس از عرض تسلیت به ساحت مقدس کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) جهت حضور بر سر سفره ی حسینی به جمعیت هلال احمر بازگشتند.





حضور داوطلبان خواهر در ویژه برنامه هیأت حضرت علی اکبر(علیه السلام)

به گفته ی معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، امسال نیز همچون سنوات گذشته داوطلبان خواهر با حضور در ویژه برنامه ای که با مشارکت حوزه های مختلف جمعیت هلال احمر استان برگزار شده بود پس از مراسم ختم قرآن و سخنرانی نماینده حوزه دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان در خصوص فلسفه ی قیام عاشورایی امام حسین (علیه السلام)، زیارت عاشورا را قرائت نموده و با مرثیه سرایی مداح اهل بیت (علیهم السلام) به عزاداری پرداختند و پس از آن نماز را به جماعت اقامه نمودند و در پایان بر سر سفره حسینی میزبان حضرتش بودند.


حضور داوطلبان عاشورایی در تجمع رهروان زینبی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، داوطلبان عاشورایی خواهر در ویژه برنامه ای که به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه و به دعوت امور زنان استانداری برگزار شده بود شرکت کردند.
در این ویژه برنامه، سخنران برنامه به تبیین قیام عاشورایی امام حسین(علیه السلام) و نقش حضرت زینب (سلام ا... علیها) در واقعه ی عاشورا و زنده نگه داشتن پیام عاشورا پس از این واقعه پرداخت. سپس مداح اهل بیت (علیهم السلام) به مداحی و نوحه سرایی پرداخت.
گفتنی است؛ در پایان این ویژه برنامه، بیانیه ای با مضمون حضور بانوان در صحنه های فرهنگی-اجتماعی و نقش زینبی آنان در انتقال معارف و ارزش های اسلامی به نسل آینده قرائت شد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۱:۴۵
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم



معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:

داوطلبان عاشورایی استان قم سفره های حسینی برپا کردند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از گرامیداشت ایام دهه اول محرم و برپایی سفره های حسینی توسط داوطلبان عاشورایی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر این استان از گرامیداشت ایام دهه اول محرم و برپایی سفره های حسینی توسط داوطلبان عاشورایی خبر داد.
امیرحسین علیمردانی، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه سرور و سالار شهیدان،  مهمترین اهداف این ویژه برنامه را؛ معرفی مؤلفه های فرهنگی قیام عاشورای حسینی (ع) و جلوه های زیبای قیام اباعبدالله الحسین(ع)، ترویج فرهنگ اطعام نیازمندان با تأسی از نهضت عاشورا و ایجاد انگیزه در داوطلبان جهت شرکت در ویژه برنامه های دهه اول محرم برشمرد.
وی  با تشکر از پایگاه های داوطلبی تصریح کرد: پایگاه های داوطلبی جمعیت هلال احمر در این برنامه مشارکت فعال داشتند.
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، تعداد پایگاه های داوطلبی که در این ویژه برنامه مشارکت فعال داشتند را 20 پایگاه برشمرد و افزود: پایگاه های داوطلبی در دهه اول محرم مراسم عزاداری، نوحه خوانی و مرثیه سرایی برگزار نموده و با همت خیرین محلی و داوطلبان مستقر در هر پایگاه سفره های نذری  با عنوان "سفره های حسینی" برپا و با قرائت زیارت عاشورا سفره های حسینی را منور کردند.
امیرحسین علیمردانی ادامه داد: در این ویژه برنامه؛ تعداد 32 هزار پرس غذا  به ارزش ریالی دو میلیارد و 240 میلیون ریال در قالب برنامه سفره های حسینی بین عزاداران و نیازمندان توزیع شد، که این برنامه تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.
گفتنی است؛ ویژه برنامه "برپایی نذری و سفره حسینی داوطلبان عاشورایی" هرساله از سوی معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با همت خیرین و داوطلبان اجرا می شود./

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۲
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم


معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:
برپایی ایستگاه صلواتی داوطلبان عاشورایی قم
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از برپایی ایستگاه صلواتی با عنوان "داوطلبان عاشورایی" توسط داوطلبان  این جمعیت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از برپایی ایستگاه صلواتی با عنوان "داوطلبان عاشورایی" توسط داوطلبان  این جمعیت خبر داد.
معاون امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: همزمان با برگزاری ویژه برنامه های مختلف از سوی این معاونت در ایام دهه ی اول محرم، داوطلبان عاشورایی با هدف تکریم عزاداران حسینی و گرامیداشت این ایام، با برپایی ایستگاه صلواتی "توزیع آش شله مشهدی و چای" عزاداران حسینی را تکریم کردند.
امیرحسین علیمردانی افزود: در این برنامه، که در پاسداشت ایام دهه اول محرم  و با محوریت عاشورای حسینی برپا شده بود، داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با پخت آش نذری (شله مشهدی) و توزیع آن در بین پرسنل، داوطلبان و عزاداران حسینی، یاد و خاطره شهدا و اسرای کربلا را زنده نگه داشتند.
وی ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه سرور و سالار شهیدان گفت:  بیش از 1000 نفر از عزاداران حسینی در این برنامه پذیرایی شدند.
گفتنی است: این ویژه برنامه هرساله از سوی معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۱۷
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم



معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:
تشریح آموزه های تربیتی از منظر امام حسین ع در هم اندیشی خواهران داوطلب قم
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از تشریح آموزه های تربیتی از منظر امام حسین ع در هم اندیشی خواهران داوطلب قم خبر داد
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از تشریح آموزه های تربیتی از منظر امام حسین ع در هم اندیشی خواهران داوطلب قم خبر داد
در این جلسه که به همت معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شده بود، حجت الإسلام والمسلمین شفقت پور، با اشاره به آیه «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی رَسولِ اللهِ اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» گفت: الگوگیری از اهل بیت (علیهم السلام) در مسائل خانوادگی، تربیت اسلامی، رفتار و منش اسلامی مهمترین اصل جهت تربیت اسلامی فرزندان است.
وی تربیت اسلامی فرزندان را از مهمترین و اصلی ترین وظایف بانوان برشمرد و عنوان کرد: تربیت اسلامی فزرندان جز با الگوگیری صحیح از ائمه ی اطهار (علیهم السلام) محقق نخواهد شد.
نماینده حوزه دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم، با تأکید بر سفارش امام حسین (علیه السلام) در خصوص حق النّاس در لحظات آخر شب عاشورا و اهمیت این موضوع افزود: حداقل حق النّاس فرزندان بر والدین حق تربیت اسلامی آنان است و مادران می بایست در این زمینه اهتمام ورزند.
 حجت الأسلام والمسلمین شفقت پور، شکاف فرهنگی-تربیتی بین نسل امروز و دیروز را  از آسیب های اجتماعی و فرهنگی برشمرد و ادامه داد: شکاف فرهنگی-تربیتی بین نسل امروز و دیروز از جمله؛ محجبه بودن مادران و عدم حجاب دختران آنان، مقید بودن پدر و مادر و عدم تقید فرزندان در برخی از مسائل از جمله آسیب های اجتماعی و فرهنگی است که در اثر الگوگیری از الگوهای نامناسب غربی و توجه به مادیگری رخ داده است لذا در عصر بازسازی ایمانی و فرهنگی، توجه ویژه به ابعاد الگویی ائمه اطهار به ویژه امام حسین (علیهم السلام) ضروری است.
وی صله ی رحم، رعایت حقوق همسایه و احترام به والدین را از مؤلفه های تربیت اسلامی برشمرد و تأکید کرد: در مسائل تربیتی و مزین شدن به اخلاق، رفتار و منش اسلامی، والدین به ویژه مادران بهترین و مؤثرترین الگو برای فرزندان می باشند لذا مادران می بایست با توجه به نمونه‌های عینی حضور حسینی در زندگی روزمره از فرهنگ عاشورایی، سیره حسینی  و ویژگی های شخصیتی امام حسین (علیه السلام) از جمله؛ خداباوری و ایمان، آزادگی و عزت و شجاعت و حماسه الگوبرداری کنند و زمینه های لازم برای حیات طیبه دینی فرزندان را فراهم سازند.
نماینده حوزه دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم، امام حسین(علیه السلام) را از اسوه‏های کامل و الگوهای همه جانبه برای زندگی فردی و اجتماعی و روش‏های اخلاقی، عبادی و سیاسی دانست و تصریح کرد:  امام حسین (علیه السلام) ، تنها در کربلا و در زمینه ی حماسه و جهاد  و شهادت الگوی ما نیست بلکه در عرصه‏های معنوی، اخلاقی، معاشرت، ادب و بزرگواری، تهجد و شب زنده داری، سخاوت و جوانمردی، انس با قرآن کریم و تکریم انسان در یک کلمه، در «سبک زندگی اسلامی» برای ما الگو و معیار است.
گفتنی است: در این جلسه، مداح اهل بیت (علیهم السلام) با قرائت زیارت عاشورا، در رثای امام حسین (علیه السلام) به مرثیه سرایی پرداخت و در پایان جلسه در خصوص طرح پایش سلامت داوطلبان و انتخابات پروزه جهیزیه اطلاع رسانی و قلک هایی جهت جمع آوری کمک های مردمی در بین داوطلبان توزیع شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۴ ، ۱۴:۴۰
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم